کشورهای غربی در حالی از چین می‌خواهند محدودیت‌های مربوط به کووید را بردارد که خود محدودیت‌های سفر را برای اتباع چین اعمال کرده‌اند.

تعدادی از کشور‌هایی که قبلاً از پکن خواسته بودند اقدامات ضد کووید را حذف کند، ظاهراً در بحبوحه نگرانی‌های مجدد از شیوع این ویروس، محدودیت‌های سفر را برای اتباع چین اعمال کرده‌اند.

«مارینا کوساروا» خبرنگار شبکه خبری راشاتودی گزارش داد، زمانی که همین کشور‌های غربی وحشت زده از مشکلات جدی کووید خود رنج می‌بردند، محدودیت‌های سفر برای اتباع آن‌ها وجود نداشت، مانند زمانی که آمریکا رکورد یک میلیون مرگ ناشی از کووید را شکست.

چین که به مدت ۳ سال مرز‌های خود را بسته نگه داشته و قوانین سختگیرانه‌ای را در خصوص قرنطینه بیماران مبتلا به کرونا اعمال کرده است، به دلیل کاهش برخی محدودیت‌های کرونایی، از هفتم دسامبر با موج جدید کرونا روبه‌رو شده است.

رویترز گزارش داد آمریکا، کره جنوبی، هند، ایتالیا، ژاپن و تایوان در پاسخ به افزایش آمار مبتلایان، تست کرونا را برای مسافران چینی اجباری کرده‌اند.

روزنامه دولتی گلوبال تایمز چین در مقاله‌ای در این خصوص نوشت هدف واقعی، خرابکاری در تلاش‌های ۳ ساله چین برای کنترل کووید-۱۹ و حمله به سیستم بهداشت این کشور است. این روزنامه در نهایت محدودیت‌ها برای مسافران چینی را «بی‌اساس» و «تبعیض‌آمیز» خواند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار