دانستن این مطلب برای رانندگان با تجربه و کم تجربه رانندگان با سابقه و ماهر یا غیر ماهر می‌تواند مفید و آموزنده باشد.

دانستن نکات مهم و آموزشی در حین رانندگی با خودرو‌های سواری موضوعی بسیار مهم است و  این مطلب برای رانندگان با تجربه و کم تجربه رانندگان با سابقه و ماهر یا غیر ماهر می‌تواند مفید و آموزنده باشد.

هرروز راس ساعت ۱۶ عصر در حوزه حوادث و انتظامی (گروه اجتماعی) می‌توانید این نکات کوتاه و مفید را بخوانید: 

۱: آیا می‌دانید در صورتیکه وسیله نقلیه دارای نقص فنی موثر بوده و این عامل در هنگام حرکت و وقوع تصادف باعث قتل غیرعمد گردد، راننده وسیله نقلیه معیوب علاوه بر حبس و پرداخت دیه، یک الی ۵ سال نیز از حق رانندگی محدوم می‌شود و از نظر انسانی نیز مسئول است چرا که می‌توانست با بررسی خودرو و رفع نقص فنی از تصادف و قتل غیرعمد جلوگیری کند.

۲: بسیاری از رانندگان عادت دارند دست خود را بر روی اهرم دنده می‌گذارند و آماده تعویض دنده هستند، اما همین باعث فشار به اهرم دنده می‌شود و به مرور آن را فرسوده می‌کند که بهترین کار این است که هر دو دست بر روی فرمان باشد و تنها زمانی که قصد تعویض دنده را دارید دست خود را بر روی اهرم دنده قرار دهید.

۳: دور زدن در فاصله ۱۵۰ متری پیچ‌ها و سربالایی‌ها و تونل‌ها که میدان دید کافی نیست و همچنین از روی خط پر یا ممتد (یک خط ممتد یا دو خط ممتد) ممنوع است.

۴: درجا گرم کردن ماشین به مدت طولانی نه تنها مفید نیست بلکه ضرر زیادی هم به موتور وارد می‌آورد، درجا کارکردن بیش از حد باعث گرم شدن بیش از حد منبع اگزوز میشود و این گرما به موتور منتقل می‌شد که به نوبه خود برای موتور ضرر دارد. در زمستان بهتر است نهایتا یک دقیقه ماشین درجا کارکند سپس چند کیلومتر اولیه تا گرم شدن ماشین در حد مطلوب را با سرعت پایین طی کرد.

۵: ریختن آب لوله کشی داخل منبع شیشه شور  باعث به وجود آمدن رسوبات فراوان در منبع، شلنگها، نازل و پمپ آب آن می‌شود برای تامین این آب هم می‌توان از روش بالا استفاده کرد البته همانطور که اشاره شد مایع‌های آماده هم در بازار وجود دارد.

۶:  طبق تحقیقات به عمل آمده، از زمان تصمیم گیری برای توقف خودرو در سرعت ۴۰ کیلومتر بر ساعت «۱۹ متر»، در سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت «۵۸ متر» و در سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت، «۱۵۳ متر»، مسافت طی می‌شود تا خودرو کاملاً متوقف شود.

۷:  به طور متوسط افزایش سرعت بیش از سرعت مطمئنه و به ازای هر یک کیلومتر بر ساعت، ۵ درصد بر احتمال بروز تصادف منجر به فوت می‌افزاید و در عین حال، ۳ درصد بر مصدومیت سرنشینان اضافه می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۱۰ دی ۱۴۰۱
ضد یخ ماشینمو 5 سال عوض نکردم موتورم رسوب زد و واتر پمپم جام کرد و زد تسمه تایمم رو پاره کرد و سوپاپام کج شد و 20 میلیون خرجم شد
خودروسازای ملعونم به مردم نمیگن ضد یخ ماشینم عین روغن موتور باید هر سال عوض کرد و هر سال دهها هزار موتور به همین دلیل داغون میشه و میلیاردها دلار ارز برا واردات لوازم موتور از مملکت خارج میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۱۰ دی ۱۴۰۱
نصب اینه های بغل کوچیک روی اینه های بغل هم واجبه و زاویه دید رو دو برابر میکنه
آخرین اخبار