عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: ۹ دی را باید روز بصیرت و آگاهی مردم ایران در جهان خواند.

اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در مراسم حماسه ۹ دی در مسجد مصلای نهاوند گفت: ۹ دی سال ۸۸با تجمع کم سابقه و میلیونی توسط مردم در سراسر کشور صورت گرفت و کسانی که دشمنان ملت ایران و به‌ویژه نظام جمهوری اسلامی بودند و متأسفانه هنوز هم هستند، اعم از خارجی و داخلی که در رأس آن‌ها صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها بودند، ناامید شدند و شکست خوردند.

او گفت: سران فتنه بحث انتخابات سال ۸۸ را از قبل برنامه‌ریزی کرده بودند و پیش از آن نیز عوامل داخلی و خارجی هدفشان را طوری طراحی کرده بودند که کلا کاندیدای موردنظر خودشان انتخاب شود و اگر نشد هرطور شده بحث تقلب را پیش می‌کشیدند. افرادشان حتی اعلام کردند که اگر انتخاب نشدند بحث تقلب را مطرح می‌کنند.

کوثری گفت: حماسه ۹ دی‌ماه جوش‌وخروش انقلابی مردم ایران بود که در نهایت به شکست فتنه گران مواجه شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فتنه گران با شکست نامزدهایشان بعد از رأی‌گیری تشنج ایجاد کردند و کار را به‌جایی رساندند که عکس امام (ره) را سوزاندند و در پایان هم به اعتقادات مردم حمله کردند و پرچم‌های امام حسین (ع) را به آتش کشیدند. آن زمان بااینکه بسیاری از مردم راهشان را از این جریان جدا کرده بودند، اما کسانی که کینه یزیدی داشتند در روز عاشورای سال ۸۸ آن‌چنان بر عزاداران حسینی تاختند که مردم دیگر تحمل نکردند و حماسه ۹ دی را به وجود آوردند.

او ادامه داد: یادم هست که روز ششم دی‌ماه که این اتفاق افتاد ما در مجلس بودیم و روز هفتم به دلیل همین حرکات ناشایست و شیطانی مجلس را تعطیل کردیم و نمایندگان اعتراض علنی خود را در میدان مجلس اعلام کردند و فردای آن روز، هشتم دی‌ماه در برخی از شهر‌ها حماسه گسترده‌تر شد و درنهایت چندین میلیون نفر از مردم در سراسر کشور به‌ویژه تهران، به‌صورت خودجوش بیرون آمدند و اعتراض خودشان را همه‌جانبه کردند.

کوثری گفت: بسیاری از مردم که ابتدا خیال می‌کردند اعتراضات فقط انتخابات و تقلب است، خودشان به این تظاهرات آمدند و همین امر باعث شد وحدت و یکپارچگی مردم درصحنه اعتراضات نمایان شود و همین موضوع باعث شد که روز نهم دی که در اصل طبق فرمایش رهبری روز بصیرت نام‌گذاری شود و برای تاریخ به یادگار بماند که مردم برای اعتقاد و انقلاب و نظامشان این‌چنین منسجم به صحنه آمدند و این وحدت را به دنیا نشان دادند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: پس‌ازاین حماسه عوامل خودفروخته به بیگانگان و عوامل خارجی کینه‌شان چندبرابر شد و به دنبال افزایش فشار‌ها رفتند و تحریم‌های همه‌جانبه را عملی کردند، اما بازهم درحال شکست هستند و به امید خدا با این شکست پیروزی ملت ایران را خواهند دید؛ بنابراین ماندگاری روز ۹ دی ادامه‌دار خواهد بود.

مشاورسابق فرمانده کل سپاه درمورد به انحراف کشیدن برخی از اعتراضات مردم توسط آشوبگران گفت: اعتراضی که در چارچوب قانون باشد هیچ مشکلی ندارد. مقام معظم رهبری نیز همان زمان فرمودند اگر اعتراضی دارید درچارچوب قانون عمل کنید. حتی حضرت آقا زمانی فراتر از قانون مشخص کردند تا اعتراضاتشان رسیدگی شوداما این افراد به قانون پشت کردند و گفتند که ما فراتر از قانون هستیم و باید انتخابات کلا منتفی و مجدد برگزار شود.

کوثری افزود: رهبر انقلاب این حرف را نپذیرفتند به این دلیل که تقلب در انتخابات کشورمان و رأی‌گیری‌ها معنا ندارد، زیرا از دستگاه‌های مختلف و حتی نمایندگان کاندیدا‌ها بالای سر صندوق هستند و اصلا تقلب شدنی نیست؛ بنابراین اگر اکنون هم مردم می‌خواهند حرف و اعتراض خود را بیان کنند هیچ مشکل و مانعی وجود ندارد فقط باید هماهنگ کنند که برای تجمع خود مجوز بگیرند و طبق قانون حرفشان را بزنند و اعتراضشان را بگویند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.