وزیر دفاع ترکیه می‌گوید پس از گفتگو‌های مقامات اطلاعاتی و دفاعی ترکیه و سوریه، امکان دیدار بین روسای جمهور دو کشور نیز وجود دارد.

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه می‌گوید «در صورت فراهم شدن شرایط» امکان برگزاری دیدار میان رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و بشار اسد، همتای سوری او وجود دارد.

به گزارش راشا تودی، وزیر دفاع ترکیه تصریح کرد: «پس از تحولات مثبت که از طریق گفتگو بین وزرا و روسای اطلاعات ترکیه و سوریه ایجاد شد، در صورت مهیا شدن شرایط، امکان برگزاری یک نشست بین رهبران سیاسی دو کشور وجود دارد».

پیش از این، رسانه‌های ترکی به نقل از اردوغان گفته بودند ترکیه به دنبال سازوکاری برای برقراری روابط سه جانبه با روسیه و سوریه است. در همین راستا، روز چهارشنبه وزرای دفاع ترکیه، روسیه و سوریه با حضور روسای سازمان‌های اطلاعات سه کشور در مسکو نشستی سه جانبه برگزار کردند.

به گفته وزیر دفاع ترکیه مسائلی از جمله مبارزه با تروریسم، بررسی وضعیت سوریه و منطقه و برقراری صلح و ثبات در این نشست بررسی شد.

اردوغان در ماه‌های اخیر به دنبال از سر گیری روابط با سوریه و دیدار با بشار اسد بوده است. این در حالی است که نیمه آذرماه امسال، اورهان میراوغلو، عضو حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه اعلام کرد که دمشق درخواست آنکارا را برای ترتیب جلسه روسای جمهور ترکیه و سوریه رد کرده است. وی خاطرنشان کرد که سوریه قصد دارد این دیدار را تا بعد از انتخابات ریاست جمهوری ترکیه که قرار است در ژوئن ۲۰۲۳ برگزار شود، به تعویق بیندازد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار