معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از ابتدای سال تاکنون ۹۸۰ واحد تولیدی نیمه فعال و غیرفعال به چرخه تولید بازگشته است.

علی رسولیان در بازدید از شهرک صنعتی لوشان از برنامه این وزارتخانه برای احیای ۲ هزار واحد تولیدی تا پایان سال خبر داد و گفت: با بازگشت این واحد‌های تولیدی غیرفعال و نیمه فعال به چرخه تولید برای بیش از ۴۰ هزار نفر شغل ایجاد می‌شود.
وی با اشاره به برنامه جدی دولت در استفاده ازافزایش ظرفیت واحد‌های تولیدی افزود: تمام واحد‌های تعطیل حوزه تولید در بخش صنعت شناسایی شده است و مراکز کسب و کار نیز با بیش از هزار مشاور کار را آغاز کردند.
مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: در راستای تامین زیرساخت‌های تولید، بیش از ۸ هزار میلیارد تومان طرح‌های عمرانی در شهرک‌های صنعتی سراسر کشور در حال اجرا است.
علی رسولیان، ایجاد تصفیه خانه با هدف بازچرخانی آب برای استفاده دوباره در تولید و فضای سبز شهرک‌های صنعتی و رعایت مسائل زیست محیطی را با اهمیت برشمرد و افزود: در حال حاضر بیش از ۱۸ مدول تصفیه پساب‌های صنعتی در کشور در حال اجرا است و حدود۲۵۰ تصفیه خانه نیز به بهره برداری رسیده است.
وی با اشاره به اجرای ۲ مدول تصفیه خانه پساب‌های صنعتی در شهرک صنعتی لوشان گفت: اجرای مدول تصفیه خانه قبلی این شهرک که به دلایلی متوقف شده بود با تعهد پیمانکار تا پایان سال و مدول دوم هم تا ۲ سال آینده به بهره برداری می‌رسد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: با بهره برداری از این ۲ مدول تصفیه خانه با ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار، بیش از هزار متر مکعب از پساب‌های صنعتی در شبانه روز تصفیه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.