مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: امسال ۱۷۵ مورد تخلف در حریم راه‌های استان شناسایی شد که از این تعداد با ۳۹ مورد برخورد و تخلفات قلع و قمع شد.

روح‌الله غلامی اظهار داشت: برای حفظ ایمنی مسافران و تردد‌های جاده‌ای و همچنین حفظ سلامتی افرادی که به حریم راه‌ها تجاوز می‌کنند، سالانه پیگیری و گشت‌های بسیاری انجام می‌گیرد به‌طوری‌که در ۹ ماهه نخست امسال ۴۴۰ مورد گشت‌زنی و اخطار به متخلفان ثبت شده است.

وی افزود: رعایت حریم راه‌ها از موضوعات مهمی در ایمنی جاده‌ای است که هم دستگاه‌های اجرایی در اجرای طرح‌های خود باید به آن دقت بیشتری داشته باشند و هم مردم برای حفظ سلامتی خود و دیگران ملزم به رعایت آن هستند.

غلامی در ادامه به عملکرد ۹ ماهه این اداره‌کل در حوزه راهداری اشاره و اضافه کرد: در این مدت ۵۵۷ کیلومتر خط‌کشی جدید در محور‌های ارتباطی استان انجام و یک هزار و ۷۷۵ عدد علائم ایمنی در این محور‌ها نصب شد.


بیشتر بخوانید


وی گفت: همچنین امسال یک هزار و ۴۴۰ متر نیوجرسی نصب و حدود ۹۰ کیلومتر شیب شیروانی در محور‌های ارتباطی استان ایمن‌سازی شد.

غلامی از بازسازی یک هزار و ۵۸۰ عدد گاردریل‌های آسیب‌دیده در محور‌های ارتباطی استان خبر داد و اظهار داشت: همچنین پنج هزار و ۸۰ متر گاردریل جدید در جاده‌های استان نصب شد.

وی تصریح کرد: امسال چهار هزار و ۷۰۹ متر اجرای نقوش، هفت کیلومتر روشنایی طولی و سه کیلومتر روشنایی تونل‌ها اجرا و ۴۳۴ مجوز برای فعالیت در حریم راه‌های استان صادر شده است.

غلامی همچنین از انجام ۲۵۸ میلیارد ریال هزینه برای تعمیر ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین استان خبر داد و گفت: در ۹ ماهه نخست امسال ۲۳ دستگاه مورد تعمیر اساسی و ۸۷۳ دستگاه تعمیر جزیی شد.

گفتنی است؛ چهارمحال و بختیاری دارای سه هزار و ۷۳۹ کیلومتر راه است که از این میزان، ۲۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۷۶۱ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی،۲ هزار و ۳۳۷ کیلومتر راه روستایی و مابقی راه درون شهری است.

این استان در مسیر ترانزینی فلات مرکزی به جنوب کشور در مسیر ارتباطی دو استان اصفهان و خوزستان قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۳:۳۰ ۰۹ دی ۱۴۰۱
ماشین الات راهسازی و دستگاههای تی بی ام نیاز جاده های ترانزیتی استان است
مسیرهای ترانزیتی شمالی و جنوبی هم با شدت و سرعت و کیفیت بهتری میبایست دو خطه و ایمن و کوتاهتر گردند مخصوصا مسیر ترانزیتی شمالی چلگرد،بازفت ،اندیکا
آخرین اخبار