مشاور فرهنگی و اجتماعی استانداری البرز از  پیش بینی اجرای طرح امدادگران فرهنگی با بهره مندی از ظرفیت مساجد برای پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی خبر داد.

اردشیر آل عوض گفت: در جلسه قرارگاه عفاف و حجاب که پنجشنبه ٨ دی ماه به ریاست عبداللهی، استاندار البرز برگزار شد، اجرای طرح امدادگران فرهنگی به تصویب رسید.

وی با اشاره به اینکه از رسالت های انبیای الهی و ائمه پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی بوده است، افزود: بخش عمده اجرای این طرح در مساجد  با مرجعیت روحانیت معظم اجرا می شود.

آل عوض با اشاره به  نقش روحانیت معظم بعنوان پیشانی پیشگیری از آسیب ها گفت:  در شرایط فعلی که شاهد هجمه های استکبارجهانی هستیم نقش روحانیت معظم غیرقابل انکار است و لذا با بهره مندی از ظرفیت مساجد برای پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی بهره مند خواهیم شد.

مشاور فرهنگی و اجتماعی استاندار البرز در ادامه با اشاره به اینکه موضوع عفاف و حجاب نیز ذیل برنامه های طرح امدادگران فرهنگی عفاف و حجاب اجرایی می شود، گفت: روش مند بودن در فرایند آسیب زدایی اجتماعی همواره مورد تاکید بوده است و  برای اجرای طرح امدادگران فرهنگی نیز ابتدا ظرفیت سنجی خواهد شد و در کنار آن با رعایت محیط شناسی، الگوهای اجتماعی اجرایی می شود.

وی افزود: این طرح ۴ الگوی مداخله خواهد داشت و برگرفته از تجربه های موفق رفتاری بوده است.

آل عوض بیان کرد: طرح امدادگران فرهنگی پس از اشتراک گذاری دیدگاه ها و نقطه نظرات پس از تبادل آرا ، اجرایی می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.