رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: در عرصه فیزیک هسته‌ای دانشجویان و پژوهشگران ما گمنام هستند، اما در این زمینه نیز کار‌های بسیار خوبی انجام شده است.

سید علی‌محمد میر محمدی میبدی، در نشستی که با عنوان «توسعه فناوری هسته‌ای، مبنای اقتدار ملی» و با هدف شکل‌گیری و راه‌اندازی زیست بوم فناوری و نوآوری در حوزه هسته‌ای استان در دانشگاه اصفهان برگزار شد، با بیان خلاصه‌ای درباره دانشگاه صنعتی اصفهان، گفت: این دانشگاه به‌عنوان یکی از قطب‌های مهم فناوری و صنعت کشور است و امروز در بحث‌های گوناگون از جمله در بحث زیر دریا و پهپاد به خوبی می‌درخشد.  

او افزود: در دانشگاه صنعتی اصفهان، در سه سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری گرایش‌های مختلفی در زمینه فیزیک وجود دارد که یکی از این گرایش‌ها، فیزیک هسته‌ای است. در زمینه پزشکی هسته‌ای نیز دانشجویان ما کار‌های ارزشمندی را انجام می‌دهند، در زمینه شتاب دهنده‌ها و حفاظت از پرتو نیز کار‌های بسیار خوبی انجام شده است و همچنین در زمینه گداخت هسته‌ای و هوافضا حرف‌هایی برای گفتن داریم.
 
رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: همکاری‌های بین‌المللی نیز می‌تواند بخشی از فعالیت اساتید ما را تشکیل دهد. ما در مرکز پژوهش‌های ایتالیا، ژاپن و کشور‌های اروپایی مبادلات علمی فراوانی را داریم.  

او افزود: امیدواریم از ظرفیت و استعداد اساتید جوان و همچنین اساتید پیشکسوت در حوزه‌های مختلف کشور بهره ببرند و قدرشناس دانشمندان و اقتداربخشان کشور در حوزه‌های مختلف علمی به ویژه در دانشگاه‌ها باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.