حسن کاظمی قمی گفت حضور ۲۰ ساله آمریکا در افغانستان جز ایجاد رعب و وحشت چیزی در پی نداشت.

نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان در مصاحبه‌ای در شبکه خبری العالم درباره افغانستان گفتگو کرد.

حسن کاظمی قمی در این مصاحبه گفت: حضور ۲۰ ساله آمریکا در افغانستان جز ایجاد رعب و وحشت چیزی در پی نداشته است؛ آمریکایی‌ها در حقیقت یک عملیات روانی علیه فضای جدید در افغانستان ایجاد کردند و این هجومی که مردم برای خارج شدن از کشور به سمت هواپیماها آوردند نتیجه همان تبلیغات بود و خواستند بگویند اکنون که آمریکا نیست امنیت نیز وجود ندارد.

کاظمی قمی در ادامه افزود: در شرایط غیر مسئولانه ای که آمریکایی‌ها از افغانستان خارج شدند فضا و وضعیت نامناسبی بر این کشور حاکم بود که شامل مسأله امنیتی بود؛ آمریکایی‌ها نتوانستند امنیت را برقرار کنند و وقتی‌که نیروهای نظامی‌شان از افغانستان خارج شدند این فضای ناامنی وجود داشت به علاوه، آمریکایی‌ها از قبل به آوردن نیروهای داعشی مبادرت کرده بودند.

کاظمی قمی گفت: پدیده داعش یک مسأله مهمی بود که آمریکا از آن به عنوان یک بحران امنیتی علیه افغانستان استفاده کرد. بحران دیگری که وجود داشت مسأله بحران اقتصادی بود در طول این ۲۰ سال آمریکایی‌ها نه تنها اقدامی نکردند بلکه زیرساخت‌های اساسی افغانستان را نیز از بین بردند به همین خاطر پس از این که طالبان آمدند با پدیده‌های ناامنی، بحران اقتصادی و معیشتی و مساله داعش مواجه شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار