معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهادکشاورزی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده بخش کشاورزی، از راه اندازی و آغاز فعالیت نخستین مرکز رصدخانه و هوشمندسازی کشاورزی کشور در سال آینده خبر داد.

هوشنگ محمدی در حاشیه نشست شورای اداری مدیران سازمان جهادکشاورزی چهارمحال وبختیاری گفت: اقدمات راه‌اندازی رصدخانه کشاورزی ایران آغاز شده است و در قالب این رصدخانه ۱۳۰ سامانه وزارتخانه به‌یکدیگر متصل می‌شود.

وی با بیان اینکه دستیابی به داده و اطلاعات از اولویت‌های وزارت جهادکشاورزی است، تصریح کرد: اگر چه سالانه در خصوص تولیدات کشاورزی کشور آماری به صورت برآورد مشخص می‌شود، اما آمار دقیقی در دست نداریم.


بیشتر بخوانید


معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهادکشاورزی تصریح کرد: این در حالی است که باید به طور دقیق مشخص شود که چه محصولاتی به چه میزانی و در کدام مناطق تولید می‌شود که در همین راستا برای حل این چالش تا سال آیند رصدخانه کشاورزی ایران راه‌اندازی می‌شود تا همه مسئولان و محققان بتوانند از وضعیت تولید در کشور آگاه شوند.

محمدی افزود: با توجه به اینکه یکی از محوری‌ترین بخش‌ها دیم‌زار‌ها است از همین رو مرکز مدیریت الگوی کشت و نظام بهره‌برداری در ساختار جدید طراحی شد.

وی اظهار داشت: از طریق برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده در آینده‌ای نزدیک ساختار‌ها به‌صورت منطقه‌ای خواهد بود و بر اساس پتانسیل‌های منطقه‌ای ساختار‌ها تعریف می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی، پیگیری مستمر تامین مسکن کارکنان، فرزندان، بازنشستگان، ایثارگران، پیگیری کارت‌های ایثارگری، پیگیری فوق‌العاده کارکنان و پیگیری یکپارچه‌سازی بیمه تکمیلی کارکنان را از اولویت‌های کاری این معاونت مطرح کرد و گفت: امید است در آینده‌ای نزدیک مشکلات موجود برطرف شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار