استاندار اردبیل گفت: عبور از عقب‌ماندگی‌های تاریخی استان اردبیل در بخش‌های مختلف، با وحدت و همدلی در سراسر استان امکان‌پذیر است.

سیدحامد عاملی گفت: با توجه به عقب‌ماندگی‌های تاریخی استان اردبیل در بخش‌هایی همچون اقتصادی، عمرانی و...، عبور از این عقب‌ماندگی‌ها با وحدت و همدلی بین عموم مسوولان و مردم استان اردبیل امکان‌پذیر است.

استاندار اردبیل در نشست صمیمی جمعی از فعالان اجتماعی، نخبگان و منتخبان شهرستان پارس‌آباد افزود: البته در بخش‌های مختلف استان شاهد اتحاد و همدلی هستیم، چراکه چیکده گزارش تیم ویژه به رئیس‌جمهور پیش از سفر سال گذشته، بر مبنای این بود که اردبیل یک استان پرظرفیت در بخش‌های گوناگون است که باید توجه ویژه به استان داشته باشیم و این گزارش، نتیجه وجود وفاق استانی است که باید به شکل حداکثری باشد.

عاملی بیان کرد: برای بهره‌برداری پایاب سد خداآفرین به ۴هزار میلیارد تومان اعتبار نقدی نیاز داریم که با توجه به این‌که امکان اختصاص این اعتبار از سوی دولت وجود ندارد، یک طرح ویژه و تخصصی برای تامین اعتبار مورد نیاز طراحی و در قالب پیشنهادی به رئیس‌جمهور ارائه شد و درخواست ما از دولت در این زمینه، تسریع و تسهیل در برخی قوانین و مجوز‌ها است که دستورات لازم جهت آغاز این برنامه توسط رئیس‌جمهور صادر شد.

او ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود برخی اشکالات مصوبه بازپس‌دهی اراضی کشت‌وصنعت مغان به عشایر، به‌زودی رفع شود و اقدامات لازم در نظر گرفته شده تا بدون از دست دادن زمان، عملیات بازپس‌دهی اراضی انجام شود و این موضوع در رابطه با کشت‌وصنعت پارس تفاوت‌هایی دارد، چراکه با توجه به خصوصی بودن مجموعه مذکور، مراجع قانونی اجازه بازپس‌دهی اراضی آن را نمی‌دهند که مذاکرات و مشورت‌های لازم جهت رفع این مشکل به نفع مردم در دست اقدام است.

استاندار اردبیل تصریح کرد: با عملیاتی شدن بخشی از طرح‌های مهم برنامه‌ریزی‌شده در سطح استان اردبیل در زمینه‌های مختلف، طی مدت زمان میان‌مدت، برای ۳۰هزار نفر اشتغال‌زایی خواهد شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.