جلسه شورای هماهنگی امور ایثارگران در مهاباد با حضور مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران آذربایجان غربی، فرماندار ویژه مهاباد و جمعی از ایثارگران و خانواده شهدای این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام عبدالرحیم نیساری مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران آذربایجان غربی در جلسه شورای هماهنگی امور ایثارگران مهاباد گفت: دستگاه‌های اجرایی باید در اجرای کامل و مطلوب قوانین مربوطه به حوزه ایثارگران که به تصویب مجلس شورای اسلامی هم رسید، اهتمام جدی داشته باشند.

وی ادامه داد: جامعه ایثارگران حق بزرگی بر گردن ملت ایران داشته و باید زمینه تحقق و اجرای نیاز‌های آن‌ها در کشور فراهم شود.

مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران آذربایجان غربی اضافه کرد: نماینده با رابط امور ایثارگران در سطح ادارات کل مشخص و در اداره شهرستان‌ها نیز برای پیگیری امورات حوزه ایثارگران معرفی شوند.

حجت الاسلام نیساری با بیان اینکه واگذاری ۱۵۰ قطعه زمین ایثارگران در سطح استان در حال انجام است، افزود: انتظار داریم قانون ۲۵ درصد استخدامی، تسهیلات بانکی و طرح‌های تکریم سپاس و همچنین همران خورشید برای قدردانی از ایثارگران سطح استان به صورت کامل اجرایی شود.

پیگیری حل مشکلات زمین متعلق به ایثارگران در مهاباد

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد هم در این جلسه گفت: پیگیری حل مشکلات زمین متعلق به ایثارگران هستیم تا پس از سال‌ها این املاک واگذار شود.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم دولت مردمی و در کنار مردم است، افزود: بکارگیری نیروی‌های ادارات به صورت شرکتی و قراردادی با اولویت نیرو‌های بومی و طبق ضابطه و استفاده از ظرفیت نیرو‌های ایثارگر صورت خواهد گرفت.

مقام عالی شهرستان با تاکید بر اینکه جایگاه و منزلت رفیع جانبازان و ایثارگران در لایه‌های مختلف جامعه باید نهادینه شود، اضافه کرد: امروز ایران اسلامی در جهان جایگاه ویژه و قدرتمندی دارد که این اقتدار مدیون خون پاک شهدایی است که خون آن‌ها برای دفاع از میهن اسلامی در جنگ با دشمن ریخته شد.

عباسی در ادامه یادآور شد: بانک‌های عامل باید بخش نامه‌های ابلاغی در خصوص ارایه تسهیلات به مردم به ویژه به خانواده معظم شهدا و ایثارگر اجرایی کنند.

در پایان این جلسه از ۲ خانواده ایثارگر مهاباد نیز با حضور مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران آذربایجان غربی قدردانی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.