سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از احداث مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی ۲ اردبیل بر اساس مدرترین سیستم‌ها و پیمانکاران بومی خبر داد.

روح‌اله برادران حیدری گفت: مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی اردبیل ۲ بر اساس تصفیه لجن فعال بوده که این نوع فرآیند یکی از مدرترین و کاراترین سیستم‌هایی است که در تصفیه فاضلاب پساب‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل در جریان بازدید رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی اردبیل ۲ اظهار داشت: با توجه به تکمیل ظرفیت مدول اول تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی اردبیل ۲، اجرای مدول دوم این تصفیه خانه در سال ۱۳۹۹ با ظرفیت پالایش ۲۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه اجرای این پروژه از وضعیت بسیار مطلوبی برخوردار بوده و در مراحل پایانی خود قرار دارد.

برادران حیدری ادامه داد: یکی از شاخصه‌های مهم این پروژه، استفاده از ظرفیت و توان پیمانکاران بومی است که با توجه به برنامه زمان‌بندی که برای اجرای این پروژه در نظر گرفته شده بود، اجرای آن در موعد مقرر تکمیل و در اختیار واحد‌های تولیدی قرار خواهد گرفت که این موضوع نشان از توان بالای ظرفیت فنی و مهندسی استان برای اجرای پروژه‌های مهم دارد.

او تصریح کرد: اجرای این پروژه در برنامه زمان‌بندی شده در حالی رقم خورد که استان اردبیل دارای محدودیت‌های فصلی بوده، همچنین مشکلاتی در تامین مواد اولیه از جمله سیمان برای این پروژه به وجود آمد به نحوی که با توجه به سیمان خاص مورد استفاده، لازم بود تا این نوع سیمان از استان‌های دیگر تهیه شود.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل یکی دیگر از خصیصه‌های مهم این مدول را افزایش کارایی و کاهش مدت زمان فرآیند تصفیه پساب برشمرد و افزود: با توجه به اینکه مدول دوم برای پالایش ۲۵۰۰ مترمکعب پساب در شبانه روز پیش بینی شده است، ولی خوشبختانه با توجه به مدرن بودن طراحی آن، این مدول قابلیت افزایش تا ۴۰۰۰ مترمکعب در شبانه روز را نیز دارد.

برادران حیدری با بیان اینکه این پروژه یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین پروژه‌هایی است که در شرکت شهرک‌های صنعتی اجرا می‌شود افزود: اجرای این پروژه هزینه‌ای بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال در برخواهد داشت که برای تکمیل آن نیازمند تخصیص اعتبارات مناسب هستیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.