کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به رسیدن شاخص کل به سقف کانال بلند مدت خود و به اشباع خرید رسیدن اندیکاتور RSI، دو سناریو برای ادامه کار شاخص کل پیش‌بینی می‌شود.

آقای علی ملک‌لی گفت: شاخص کل بورس تهران درهفته گذشته با عدد یک میلیون و ۴۹۸ هزار واحد شروع به کار کرد و در پایان هفته و افزایش کم سابقه  ۱۰ درصدی، به عدد یک میلیون و ۶۴۷ هزار واحد رسید تا هفته‌ای سراسر مثبت و سبز در بورس تهران رقم خورد.

او می گوید: با توجه به رسیدن شاخص به سقف کانال بلند مدت خود و به اشباع خرید رسیدن اندیکاتور RSI، دو سناریو برای ادامه کار شاخص کل پیش بینی می‌شود. در سناریو اول، این شاخص با اصلاح جزیی، به محدوده میانه کانال رسیده و از آنجا شروع به روند صعودی جدید کند و در سناریو دوم، شاخص با قدرت کانال را به سمت بالا شکسته و پس از پولبک به آن، ادامه روند صعودی را آغاز می‌کند.

شاخص کل بورس

ملک لی در ادامه  بیان کرد: شاخص کل هم وزن نیز که نماگر بهتری از وضعیت بورس تهران هست، اما رشد کمتری نسبت به شاخص کل داشت. این شاخص در روز اول کاری هفته با عدد ۴۴۶ هزارواحد شروع به کار کرد و در پایان هفته و افزایش حدود ۷.۷ درصدی، به عدد ۴۸۰ هزار واحد رسید و تا سقف تاریخی خود در سال ۹۹ حدود ۱۲ درصد فاصله دارد.

او گفت: این شاخص پس از حدود ۸۵۰ روز از کانال بلندمدتی خود که از مردادماه سال ۹۹ وارد آن شده بود، خارج شد و انتظار داریم این روند را در میان مدت حفظ کند.همچنان عوامل سیاسی و اقتصادی می تواند تاثیرات بزرگی بر بورس تهران بگذارد.

شاخص کل هم وزن

ملک لی در ادامه افزود: شایان ذکر است دیدگاه‌های فوق صرفا تکنیکال بوده و عوامل و اخبار زیادی مانند مناسبات سیاسی و تصمیمات اقتصادی دولت، میتواند بر روند این شاخص‌ها تاثیر بگذارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۰۳ ۰۹ دی ۱۴۰۱
به نیمه کانال رسیدن جزئی حساب میشه ؟؟؟؟ بابا عجب رویی دارین ، باز نکنه یجوری حساب کنید مثل همین دوسال گذشته دو پله ببرید بالا چهار پله بیارید پایین ، بعدم بگید باز رشد کرده ..... کاش خودرو و مسکن و دلار و ..... هم همینطوری پولبک بزنن !!!!!!!! ان شالله حساب مردم با شماها به قیامت ......
آخرین اخبار