۱۰ ماه پیش سایت پسماند زباله بیرجند به طور رسمی افتتاح شد و اما نصفه و نیمه و کمتر از ظرفیت خود فعالیت می کند.

۱۰ ماه پیش بود که سایت پسماند زباله بیرجند با هزینه ۱۲ میلیارد تومان به طور رسمی افتتاح شد ، اما در این مدت تنها گاهی به کار می‌افتاد تا فقط صدایی از آن به گوش خلق برسد.

نیمه شب‌ها در سایت شهرداری بیرجند  نزدیک به ۶۰تن زباله تخلیه شود که انگار به چشم ثروت به آن نگاه نمی شود و با وجود سایت پسماند همچنان بلااستفاده  می ماند.

زباله طلای کثیفی است که ارزش بسیار دارد ، با اینکه شهردار می‌گوید گردش مالی زباله گردی در شهر بیرجند ماهانه بیشتر از ۴ میلیارد تومان است، اما به زباله‌ها در شهر بیرجند به چشم‌یک‌ثروت نگاه نمی‌شود

از مبدا تولید اگر نگاه کنیم‌ خبری از تفکیک زباله در منزل نیست ، اگر هم‌تفکیک شود، اما در نهایت‌تر و خشک باهم جمع آوری می‌شود.

ظهوری سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری بیرجند گفت: سایت پسماند قابلیت این را دارد که ۱۵۰‌تن زباله را در یک شبانه روز بازیافت کند اما چون مجری بخش خصوصی ندارد کار نمی کند.

وی افوزد : خلق تفکیک پسماندی ۱۵۰ تنی ما آماده بارگزاری در سامانه ستاد است که مجری آن بخش خصوصی است و این یک قانون است.

چرا بخش خصوصی پای کار نیامده است؟

ظهوری می گوید : دوری از تهران و نبود زیرساخت‌ها دو عاملی است که باعث شده حتی یک نفر سرمایه گذار را هم‌ نتوانستیم در این مدت جذب کنیم .

حسنی صفت رئیس شورای شهر بیرجند گفت: بخش خصوصی باید در سامانه کشوری ستاد شرکت کرده و برنده شوند، خیلی از اوقات اصلا کسی در این سامانه شرکت نمی کند.

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: سایت پسماند شهرداری بیرجند تصویب شده است و طبق قانون شهرداری باید طی یک ماه کار را درست بگیرد.

آیا نمی شد از زمان شروع ساخت این سایت به فکر سرمایه گذار باشیم تا اینچنین طلا‌های کثیف را دور نریزیم؟

با راه اندازی سایت پسماند ۸۵ درصدزباله‌های شهر بیرجند تفکیک می‌شوند.

ساخت سوله کمپوست هم تواند کمک کند تا به جای دفن زباله های‌ تر آن‌ها را کود تبدیل کند، چرخه‌ای که هرچه زودتر در شهر بیرجند باید تکمیل شود چرا که‌طبیعت اطراف ظرفیتی برای دفن زباله‌ها دارد.

برچسب ها: زباله ، سایت پسماند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.