نیویورک تایمز گزارش داد:

تلاش آمریکا برای ممانعت از عرضه پهپاد‌های ایرانی به روسیه

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی نوشت که واشنگتن در تلاش است با ایران در زمینه همکاری نظامی با روسیه مقابله کند.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی با تکرار ادعا‌های پیشین خود مبنی بر استفاده روسیه از پهپاد‌های ایرانی در جنگ اوکراین نوشت: دولت بایدن در اقدامی گسترده قصد دارد قابلیت ایران در تولید و عرضه پهپاد‌ها به روسیه را برای استفاده در جنگ اوکراین از بین ببرد.

نیویورک تایمز در ادامه تاکید کرد: مقامات اطلاعاتی، نظامی و امنیت ملی در آمریکا، اروپا و خاورمیانه در گفتگو‌هایی مدعی شده‌اند دولت آمریکا در طرحی گسترده قصد دارد توانمندی ایران برای تولید پهپاد‌ها را از بین برده و به‌کارگیری این پهپاد‌ها که از نوع «کامیکازه» هستند را برای روسیه سخت‌تر کند؛ اگر هیچ یک از این اقدامات کارآمد نباشد، تجهیزات دفاعی لازم برای ساقط کردن آن‌ها را در اختیار اوکراین قرار دهد.

این روزنامه در ادامه گزارش خود می‌نویسد: نیرو‌های آمریکایی به ارتش اوکراین کمک می‌کنند تا محل‌هایی را که روسیه این پهپاد‌ها را به پرواز در می‌آورد، هدف قرار دهند که به دلیل عوض شدن مرتب این محل‌ها کار سختی است. آمریکا همچنین در حال ارائه فوری فناوری‌هایی به اوکراین است که درباره گسیل این پهپاد‌ها هشدار دقیق‌تر و زودتری می‌دهد و شانس اوکراین را در ساقط کردن آن‌ها، به هر طریقی، چه با تیراندازی و چه با موشک افزایش می‌دهد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: مقامات غرب مدعی هستند، ایران و روسیه که به خاطر تحریم‌های آمریکا و غرب به انزوا کشیده شده‌اند، در حال شکل دادن اتحادی نو هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار