استاندار گیلان گفت: طبق تشخیص قرارگاه مدیریت مصرف بهینه گاز، ادارات و بانک‌های استان فردا به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران با اشاره به تعطیلی روز گذشته (سه شنبه) گفت: فردا پنجشنبه (۸ دی ماه) ادارات، نهاد‌ها و بانک‌های استان به فعالیت خود ادامه می‌دهند و تعطیل نیستند.

او افزود: هر زمان که مدیریت بحران (قرارگاه مدیریت مصرف بهینه گاز) تشخیص دهد، تعطیلی دستگاه‌ها و نهاد‌ها انجام می‌شود که این امر نیز زودتر به اطلاع مردم خواهد رسید.

استاندار گیلان با بیان اینکه همراهی مردم در پیشگیری و نیز زمان بروز حوادث و مدیریت بحران از جمله در قرارگاه‌های آب و برق موثر و ستودنی بوده است، خواستار تداوم این همکاری در مدیریت بهینه مصرف انرژی (برق و گاز) شد و گفت: بهره مندی از دو مولفه دانش و تجربه برای مدیریت بحران و کاهش خسارات احتمالی ضروری است.

عباسی بر لزوم تعامل و آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی استان برای ارائه خدمات با توجه به فصل سرد سال و رفع مشکلات از جمله انسداد مسیر‌ها در زمان بارش برف احتمالی تأکید کرد.

او با اشاره به اینکه گیلان استانی حادثه‌خیز است، افزود: کالا‌های مورد نیاز هنگام بحران‌ها به خصوص هنگام بارش احتمالی برف تعیین و نسبت به تأمین و ذخیره سازی آن اقدام شده و می‌شود تا برای مایحتاج عمومی با مشکل مواجه نشویم.

لزوم اطلاع رسانی برای آگاهی بخشی در الگوی صحیح مصرف

استاندار با قدردانی از همراهی همیشگی مردم بر لزوم اطلاع رسانی مناسب رسانه‌ها برای آگاهی بخشی در الگوی صحیح مصرف تأکید کرد و گفت: طرح تعطیلی پنجشنبه گذشته خود باعث شد تا ۱۹۹ هزار متر مکعب در مصرف گاز گیلان صرفه‌جویی شود.

عباسی افزود: برای صرفه جویی مناسب در مصرف برق و گاز نیز دستگاه‌های دولتی عصر پنجشنبه تا شروع روز کاری شنبه سیستم‌های گرمایشی و روشنایی خود را خاموش و به حداقل کاهش دهند تا صرفه‌جویی لازم در این بخش انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.