معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمنان ما به شدت هراسان ند و جهاد تبیین در همه زمینه‌ها ضروری است

سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به تشییع باشکوه شهدای گمنام گفت: کشور ما در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) حال و هوای دیگری داشت.

او افزود: این شهدا پس از چند دهه در جایی ماندند تا در لحظه نیاز به شهر‌ها بازگردند و در زمانه‌ای که دشمنان درصدد القای دوری مردم از انقلاب و اسلام و نظام و ارزش‌ها هستند، بیایند و باطل السحر نقشه دشمنان باشند.

جوانی ادامه داد: ویژگی مشترک شهدای ما زهرایی بودن است و اگر با سیره و منظومه فکری شهدا آشنا باشید، می‌بینید که فاطمه زهرا (س) جایگاه ویژه‌ای در فکر، اندیشه، نگاه و توسل‌های شهدا داشتند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جهاد به عنوان امری همیشگی یاد کرد و ادامه داد: جامعه اسلامی دارای دشمنی است که به صورت مستمر به دشمنی می‌پردازد و اگر این جامعه بخواهد امنیت، عزت و حیات ارزشی خود را حفظ کند، باید به جهاد بپردازد.

او با اشاره به اینکه جهاد فقط محدود به مبارزه نظامی نیست، تصریح کرد: کیفیت این جهاد به اقتضای شرایط است و جهاد نظامی را جهاد اصغر می‌نامند، چرا که دشمن مشخص است، اما دشمن ممکن است به شیوه‌های دیگری به خباثت پرداخته و بر این اساس هر جا دشمن باشد اقدام ما به مثابه جهاد است.

جوانی اظهار داشت: صدام با تکیه به قدرت‌های شیطانی غربی و شرقی و اطمینان به اینکه در این جنگ موفق می‌شود، به ایران حمله کرد و در مصاحبه هایش از رسیدن دو ماهه به تهران سخن می‌گفت، اما در محاسبات خود چیزی به اسم قیام الهی ملت ایران نبود و آشنایی با این واقعیت را نداشت.

او جهاد تبیین را خواسته شهدا از مردم عنوان کرد و گفت: جنگ سنگین ترکیبی در سراسر کشور از سوی دشمنان راه افتاده و باید به رزم و شیوه‌ها و تاکتیک‌های دشمنان آشنا باشیم.

جوانی افزود: در جنگ ترکیبی چنین شبهه افکنی می‌کنند که چرا ایران در سوریه و عراق حضور داشت و جوانان باید بدانند که ایران در سوریه نقش آفرینی کرد تا مردم در امنیت زندگی کنند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان ساخت: هدف دشمن از تشکیل گروه تروریستی داعش، ضربه زدن به ایران و نابودی جمهوری اسلامی بود که نقش اصلی در خنثی شدن این نقشه را حاج قاسم سلیمانی ایفا کرد و فلسطینیان زمانی با سنگ به نبرد با صهیونیست‌ها می‌پرداختند، اما حاج قاسم کاری کرد که گنبد آهنین این رژیم در برابر موشک‌های مقاومت ناکارآمد شود.

او با اشاره به نقش سردار سلیمانی در تقویت محور مقاومت در لبنان، عراق، سوریه و یمن تأکید کرد: دشمن گمان می‌کرد مقاومت بدون این شهید ناتوان می‌شود، اما سه سال از شهادت سردار می‌گذرد و مقاومت با همان قدرت در حال حرکت به جلو است.

جوانی، مکتب حاج قاسم را مکتب سربازی عنوان کرد و افزود: سردار سلیمانی که جهان را متحیر ساخته و چهره‌ای ممتاز در عرصه‌های مختلف بود، خود را در برابر ولایت فقط یک سرباز می‌دانست و این یک پیام برای همه مسئولان و نمایندگان مجلس و شهروندان است که هیچ کس بالاتر از سردار سلیمانی نیست، اما خود را سرباز ولایت معرفی می‌کرد.

او حضرت زهرا (س) را پرچمدار جهاد تبیین خواند و گفت: حضرت محمد (ص) تلاش و جانفشانی و فداکاری بسیاری کردند تا نظام اسلامی قدرتمندی تشکیل شود، اما پس از ایشان، جامعه اسلامی را انحراف فرا گرفت و خواصی که باید در برابر این انحراف می‌ایستادند، سکوت اختیار کرده و هیچ خبری از آنان نبود.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت: حضرت زهرا (س) را به این دلیل به شهادت رساندند که ایشان جور خواص بی بصیرت را به تنهایی می‌کشیدند و در برابر انحراف ایستادند و ایشان جهاد تبیین را در مسجد و مجالس مختلف در پیش گرفته و پس از به نتیجه نرسیدن، به سراغ جهاد تبیین چهره به چهره رفتند.

او ادامه داد: دشمن به دلیل شکست در عرصه‌های مختلف و همچنان پیشرفت‌های روزافزون و تقویت جایگاه جمهوری اسلامی به شدت هراسان است و آمریکا که در یازدهم سپتامبر برای تسلط بر منطقه و نابودی انقلاب اسلامی به این منطقه آمد، اما هم اکنون در حال خروج از منطقه است و متحد این کشور یعنی رژیم صهیونیستی در آستانه فروپاشی قرار دارد.

جوانی تصریح کرد: این مسائل سبب شده تا دشمن به جنگ ترکیبی روی آورده و جبهه‌های مختلفی بجز جبهه نظامی علیه ایران گشوده است، چرا که آنان توانایی مقابله نظامی با جمهوری اسلامی را ندارند.

او فریب ملت ایران به خصوص جوانان را هدف اصلی جنگ ترکیبی دشمن دانست و گفت: دشمنان به وسیله شبکه‌های فارسی زبان و شبکه‌های اجتماعی مختلف درصدد فریب جوانان بوده و هزینه‌های بسیار هنگفتی هم بدین منظور اختصاص داده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.