استاندار کردستان گفت: اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده راهکار عبور از بحران جمعیتی پیش‌رو کشور است.

اسماعیل زارعی کوشا در جلسه‌ی قرارگاه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده گفت: مباحث آموزش عمومی و فرهنگ عمومی بسیار بسیار مهم است و تبلیغاتِ کنونی فرزندآوری و جوانی جمعیت با بحران کاهش جمعیت مطابقت ندارد

استاندار کردستان با اشاره با ظرفیت‌های موجود و نقش نهاد‌های مختلف در ترویج جوانی جمعیت افزود: آموزش و پرورش از ظرفیت و توان بسیار بالایی در این زمینه برخوردار است و حتماً باید از این توان و ظرفیت به خوبی استفاده نمود.

او در ادامه گفت: در باب مشکلات بسیار بزرگی که پیری جمعیت برای کشور در پی خواهد داشت کار رسانه‌ای قابل قبولی هنوز اتفاق نیفتاده است.

استاندار کردستان با اشاره به مسائل اقتصادی و معیشتی موجود در جامعه گفت: متاسفانه در هر مورد انگشت اتهام به سوی مسائل اقتصادی و معیشتی می‌رود، منکر این قضیه نیستیم، اما نمی‌توان همه‌ی کاستی‌ها را به مسائل اقتصادی و معیشتی ربط داد، زیرا در خانواده‌های مرفه و با وضعیت مالی مناسب هم طلاق و عدم فرزندآوری وجود دارد.

زارعی کوشا در ادامه تمامی شهرداران استان را ملزم به اختصاص مکان‌هایی به قرارگاه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده نمود که تبلیغات و شعار‌های این قرارگاه در این مکان‌ها به صورت رایگان نصب و منتشر شوند.

استاندار کردستان به نقش رسانه‌ها هم اشاره‌ای کرد و در ادامه گفت: رسانه‌ها و صداوسیما در همه‌ی موضوعات بسیار بسیار تاثیرگذار هستند و باید به صورت مستقیم و غیرمستقیم در رسانه‌ها و در هنر‌های نمایشی قانون جوانی جمعیت و فرزندآوری ترویج شود.

در ادامه‌ی این جلسه استاندار کردستان با اشاره به نقش بانک‌ها افزود: انتظار این است که بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری طوری عمل نمایند که کردستان به رتبه‌ی یکم کشور دست پیدا کند.

زارعی کوشا در پایان یادآور شد: با انجام برنامه‌ها و پیگیری جدی قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده باید در آینده شاهد پیشرفت محسوس و مناسبی در جمعیت استان کردستان باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.