مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: استنشاق مونوکسید کربن در یک ماه اخیر در اصفهان باعث مرگ ۸ نفر و ۶۶ مسموم شده است.

منصور شیشه فروش با اشاره به اینکه ۱۱۴ شهر داریم و در بیش از ۱۰ شهر سازمان آتش نشانی وجود دارد، گفت: ابلاغات و الزامات ایمنی برای همه شهرداری‌ها انجام شده است و در طول سال ضمن اطلاع‌رسانی آموزشی برای اجرای طرح‌های ایمنی، کنترل ایمنی ساختمان‌ها، اجرای مانور‌ها و تقویت و تجهیز ایستگاه‌ها را بر عهده دارند.

او افزود: از ابتدای سال تاکنون ۲۰ درصد حریق و حادثه کاهش یافته است، زیرا الزامات رعایت شده و ساختمان‌های آسیب‌پذیر در مناطق مختلف شناسایی شده است و این‌ها مواردی برای پیشگیری از حوادث است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در زمان حادثه و حریق نیز واحد‌های آتش نشانی آماده خدمت هستند و در عمده حوادث ترافیکی، آسانسور، حوادث چاه و سقوط از ارتفاع و حریق‌هایی که در مزارع اتفاق می‌افتد، خدمات لازم و سریع انجام شده است.

او با بیان اینکه باید تجهیزات به روز رسانی شود، تصریح کرد: در شهر‌های بلند مرتبه مانند شهر اصفهان یک نردبان بلند داریم که باید به تعداد آن اضافه شود و سایر شهر‌ها مانند فولاد شهر، شاهین شهر و کاشان نیاز به نردبان دارند.

شیشه فروش خاطر نشان کرد: به دلیل اینکه اصفهان چهار راه ارتباطی با سایر شهرستان‌هاست و۱۱ هزار کیلومتر راه دارد و بیش از دو هزار تانکر سوخت از اصفهان تردد می‌کنند، ضرورت تقویت سیستم و تجهیزات آتش‌نشانی اصفهان را دوچندان می‌کند.

او افزود: البته ۷۰ شهرک صنعتی داریم که در ۴۰ مورد شهرک فرش آران و بیدگل، سه راهی مبارکه و سجزی و کوهپایه سیستم اطفا حریق مستقر شده است و پد بالگرد در شهرک‌های صنعتی باید با کمک خود شهرک‌ها تقویت شود و مکان‌هایی که بیشتر از ۲۵ نفر در آنجا مشغول به کارند باید سیستم اطفا حریق را داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: استنشاق مونوکسید کربن مکرر گزارش شده که در یک ماه اخیر ۸ نفر فوتی و ۶۶ نفر مسموم به دلیل عدم ایمنی تجهیزات و استنشاق را ابلاغ کردند و در شهر اصفهان نجف آباد، گلپایگان، خمینی شهر و سمیرم و … بخاری‌های بدون دودکش بوده است.

او بیان داشت: بنابراین ما نیاز داریم اقداماتی برای تقویت تجهیزات، افزایش ایستگاه‌های آتش نشانی و بهسازی و نوسازی خودرو‌ها در اصفهان و دیگر شهر‌های بزرگ استان به کمک مدیریت سازمان برنامه و بودجه و شهرداری صورت گیرد.

منبع:مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.