مدیر توزیع برق شهرستان دهگلان گفت: به دنبال مهاجرت معکوس اهالی به روستای محمدآباد خرزه برق رسانی مجدد به این روستا تا دهه فجر به پایان می‌رسد.

کیومرث آقامحمدی مدیر توزیع برق شهرستان دهگلان گفت: به دنبال احداث سد قوچم در سال ۹۲ و زیر آب رفتن روستای محمدآباد خرزه واقع در ۳۰ کیلومتری این شهرستان، مردم روستا مجبور به مهاجرت به شهرستان دهگلان و سنندج شدند.

مدیر توزیع برق شهرستان دهگلان با اشاره به اینکه پس از مهاجرت روستاییان، روستا خالی از تجهیزات و تاسیسات برق شد، افزود: اکنون به دلیل مهاجرت معکوس ۱۴ خانوار روستایی به این روستا عملیات احداث و برق رسانی مجدد به آن در دی ماه امسال آغاز و تا دهه فجر نیز به پایان می رسد.

او با تاکید بر اینکه توسعه زیرساخت‌های روستایی نقش مهمی در تقویت و تحکیم ماندگاری روستانشینان در روستا‌ها و اشتغال پایدار و در نهایت افزایش تولید در روستا‌ها دارد، گفت: در حال حاضر ۱۱۰ روستای واقع در این شهرستان به شبکه سراسری برق متصل هستند که با اتمام این پروژه، این تعداد به ۱۱۱ روستا افزایش می‌یابد.

آقا محمدی با اشاره به اینکه تاکنون عملیات پیکتاژ مسیر احداث خط، حفرچاله و دپوی پایه‌های بتونی در روستا انجام شده است، گفت: مقرر است با احداث ۶۲۰۰ متر شبکه فشار متوسط از نوع کابل خودنگهدار و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان این روستای ۱۴ خانواری در دهه فجر امسال به شبکه سراسری برق متصل شود.

مدیر توزیع برق شهرستان دهگلان اظهار داشت: بدون شک صعب العبور و برفگیر بودن این روستا، آن هم در فصل زمستان اجرای این پروژه را با سختی مواجه می‌کند که امید است با تلاش دو چندان و در کمترین زمان ممکن کار برق رسانی به روستا در سال جاری به پایان برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.