رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از سازش ۳۸ پرونده قتل عمدی در شهرستان پیرانشهر خبر داد.

ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: سال ۹۶ در پی وقوع قتل عمدی توسط فردی به هویت معلوم در شهرستان پیرانشهر، پس از طی مراحل رسیدگی منجر به صدور حکم قصاص نفس قاتل شد و در سال ۹۹ با تایید دیوان عالی کشور، حکم قصاص آماده اجرا بود.

وی اضافه کرد: در راستای ایجاد سازش و اخذ رضایت از اولیاء دم با تلاش‌های شبانه روزی دادستان عمومی و انقلاب پیرانشهر، قاضی اجرای احکام و هسته جهادی بخشایش و تشکیل جلسات سازش متعدد، در نهایت با این تلاش‌ها و تدابیر قاضی اجرای احکام رسیدگی کننده و با مراجعه حضوری به منزل اولیاء دم در یکی از روستا‌های شهرستان مهاباد، موفق به اخذ رضایت از تعداد ۹ نفر از اولیاء دم شده است.

عتباتی ادامه داد: همچنین پس از شش سال سازش برقرار و با گذشت اولیاء دم از قصاص قاتل صلح، جای کینه وکدورت را گرفت تا یکبار دیگر انسانی با همت مسئولان قضایی، هسته‌های جهادی بخشایش و بزرگواری اولیاء دم از چوبه دار نجات و حیات دوباره یابد.

رئیس کل دادگستری استان در پایان با تحسین از این اقدام خداپسندانه اولیاء دم در بخشش و گذشت از خون عزیزشان از مردم خواست در کار خیر و گذشت پیش قدم شوند چرا که این عمل موجبات رضایت خداوند متعال را فراهم می‌نماید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.