مسئول بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : ۱۰۷ بیماری جدید تحت پوشش صندوق بیماران خاص قرار گرفته است.

بهنام روندی مسئول بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : صندوق بیماران خاص که در کمیسیون بهداشت مجلس مصوب و بودجه مورد نظر آن در نظر گرفته شده و این اعتبار در اختیار بیمه سلامت قرار گرفته است.

وی افزود: تا پیش از این ۱۲ بیماری به عنوان بیماری‌های خاص و صعب العلاج تحت پوشش بیمه برای دریافت خدمات رایگان بود، اما اکنون ۱۰۷ بیماری دیگر اضافه شده است.

مسئول بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در استان کرمانشاه به عنوان استان پیشرو از ده روز گذشته این طرح فعال شده است و بیماران از هم اکنون می‌توانند از خدمات این صندوق بهره‌مند شوند.

روندی با بیان اینکه از ده روز گذشته تاکنون هزار بیمار جدید به این صندوق اضافه شده گفت: فرم‌هایی به همین منظور طراحی شده که تا قبل از راه اندازی سامانه وزارت بهداشت بیماران بتوانند دفترچه ویژه بیماران خاص را دریافت کنند.

وی افزود: علاوه بر پرداخت هزینه‌های درمانی در بخش دولتی، ۸۰ درصد هزینه‌های درمانی بخش خصوصی نیز برای این بیماران پرداخت می‌شود.

مسئول بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بیماران می‌توانند به سازمان بیمه‌ای خود مراجعه کنند و اگر مشمول این طرح شوند معرفی نامه‌ای برای آن‌ها صادر می‌شود که می‌توانند از خدمات رایگان این صندوق بهره‌مند شوند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.