سید رضا فاطمی امین گفت: در ارتباط با خودروهای وارداتی چند قائده گذاشتیم که با قیمت مناسب وارد شوند. به نوعی به خودروهای اقتصادی در این امر اولویت دادیم.
او ادامه داد: رقمی را در حد ۱۰ هزار دلارتعریف کردیم که خودروهایی که زیر این قیمت باشند در واردات اولویت دارند و خوشبختانه چندین وارد کننده که ثبت سفارش نیز انجام دادند خودروهای زیر این قیمت را ثبت سفارش انجام داده اند و این موضوع نکته بسیار مهمی است.
او افزود: این خودروها از ۲ مسیر بر قیمتهای داخلی تاثیر دارد. اول آن که وقتی عرضه صورت گیرد بخشی از تقاضاها جذب میشود و طبیعتا عرضه و تقاضا متعادل میشود و قیمتها پایین میآید. اما نکته دوم و مهمتر اینجاست که وقتی خودرویی در سطح قیمتی ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان قرار میگیرد نه تنها بخشی از تقاضای خود را پوشش میدهد بلکه سقف قیمتی برای سایر خودروها ایجاد میکند و خودروهایی که طبق ارزیابی مردم از آن پایینتر هستند قیمت آنها را روبه پایین میبرد.
او ادامه داد: ۲۰۰ هزار دستگاه در مرحله اول واردات به کشور وارد شد و در صورت لزوم این عدد برای مراحل بعدی افزایش پیدا خواهد کرد.
فاطمی امین گفت:برآورد ما این است که نزدیک به بیش از ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار خودرو در ۶ ماه اول سال تولید کنندگان داخلی تولید می کنند و چیزی حدود ۹۰۰ تا یک میلیون خودرو در ۶ ماه اول سال عرضه میشود و این اتفاق خیلی از التهابات بازار را کاهش خواهد داد.
افزایش قطبهای خودروسازی و قطعه سازی
اگر این روال منطقی طی بشود خودرو ارزان و همه هم صاحب ماشین میشن
خودرو ارزان میشه
اینایی هم که میبینی دارن تلاش میکنن زور آخرشون برای کشیدن پول مردم از جیباشون
انوقت ایران خودرو میگه حرومتون باشه آن دنا پلاس که اول دوره مجلس تحویل گرفتید !!!!
خودروهای زیر ۲۵ هزار دلار در جهان برای اقشار متوسط و حتی اقشار ضعیف است که با لیزینگ زیر ۲ درصد و اقساط دو یا سه ساله به آنها فروخته میشود. حد اقل حقوق در بسیاری کشورها حدود سه هزار دلار است که به راحتی میتوانند چنین خودروهایی را خرید کنند.
خودروهای لوکس تماما بالای ۳۵ هزار دلار قیمت داره. و معمولا بالای پنجاه هزار دلار.
و آیا بفکر افزایش قطبهای جدید در کشور هستید؟؟
و آیا تجارت آزاد با اینهمه حمایت امکان پذیر است؟؟
در شهر و شهرکهای فراوان قطعه سازی پر کشور سرمایه گذاری کنید یفینا بهتر غز حمایت از مونتاژکاران و سرهمبندان و سرهمبندسازان است
پس بفکر افزایش قطبهای خودروسازی باشید و رفع انحصار و شکستن مجوزهای انحصاری
#افزایش_ قطبهای _خودروسازی
#افزایش_ شهرهای_قطعه سازی
#افزایش_ قطبهای _خودروسازی
#افزایش_ شهرهای_قطعه سازی
#افزایش_ قطبهای _خودروسازی
#افزایش_ شهرهای_قطعه سازی
#افزایش_ قطبهای _خودروسازی
#افزایش_ شهرهای_قطعه سازی
#افزایش_ قطبهای _خودروسازی
#افزایش_ شهرهای_قطعه سازی
#افزایش_ قطبهای _خودروسازی
#افزایش_ شهرهای_قطعه سازی
خودرو۱۰هزاری بادلار۴۰۰۰۰ میشه ۴۰۰میلیون وبقیه هزینه هاش میشه۵۰۰م حتی اگه گمرک صفرهم باشه باز فقط مرفهین میتونن بخرند نه مردم عادی
تنها راهش اینه که خودرو کارکرده با تعرفه گمرک صفر واردشه ولسلام
اتلاف ارز و دلار کشور است. و به نفع افرادی خاص !!!!!! که مجوز !!!!!!!!واردات خودرو دارند.
خودروی اقتصادی و ایمن که در دنیا هم به عنوان اقتصادی و برای قشر متوسط و حتی پایین در نظر گرفته میشود خودروهایی در محدوده ۲۰ الی ۲۵ هزار دلار است. مثل تویوتا کرولا و کمری و کیا ۳(سراتو)و کیا ۵(اپتیما).
البته با در نظر گرفتن حقوق حداقل حدود سه هزار و چهار هزار دلاری یک کارمند یا معلم میتوان درک کرد چرا کارخانه های مطرح خودرو در جهان ، خودروی حدود بیست هزار دلاری را اقتصادی و برای قشر ضعیف و متوسط در نظر گرفته اند. این البته با حقوق ۲۵۰ دلاری !!!!! جور در نمیاید!!!
برای مافیای خودرو بهتره خودروهای بی کیفیت و گران وارد شود تا مردم قدر خودروهای داخلی را بدانند و گرانیشان توجیه اقتصادی داشته باشند