رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد گفت: مرحله اول اجرای طرح بلوار آزادشهر به صفائیه تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

محمد علی اعتباری رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد گفت: باتوجه به حجم ترافیک موجود در دو منطقه آزادشهر و صفائیه و بخصوص در میدان ریاضی و اطلسی شورای ششم برآن شد تا به منظور کاهش بار ترافیکی، این مناطق را با احداث بلوار‌هایی به یکدیگر متصل نماید.

به گفته او، مرحله نخست این طرح با نام بلوار شهیدان پارسائیان به طول ۱۷۵۰ متر است که از مشخصات دیگر این پروژه می‌توان به ۱۵۰ متر جدول گذاری، ۱۱ متر باند ورودی به صفائیه و خروجی ۱۴ متری که هر کدام سه الی چهار باند است اشاره کرد.

اعتباری با اشاره به اینکه این طرح شامل پنج بلوار است، گفت: این طرح شامل بلوار‌های سردار فلاح زاده، شهیدان پارسائیان، ایرج افشار، طراوت و دفاع مقدس می‌باشد که با اجرای این پروژه ۳۰ درصد از با ترافیکی در دو منطقه آزادشهر و صفائیه به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.

سیفی رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه این طرح به طول ۶ کیلومتر می‌باشد گفت: برای اجرا و تکمیل این پروژه پیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

سیفی ادامه داد: بخشی از این پروژه در داخل دانشگاه یزد عبور می‌کند که با تفاهم نامه‌ای که با دانشگاه صورت گرفته، مقرر گردید که طرحی طراحی شود که هم مسیر باز شود و هم مشکل دانشگاه برطرف شود.

کلانتری رئیس دانشگاه یزد نیز درباره بلوار ایرج افشار که از داخل دانشگاه یزد عبور می‌کند می‌گوید: با توجه به مذاکراتی که با شهرداری صورت گرفته مقرر گردید در طراحی‌هایی که صورت می‌گیرد راه ارتباطی بین دو قسمت شرقی و غربی دانشگاه برقرار باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار