مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از ساخت پایگاه هلال احمر در محور آزادشهر مینودشت به شرط تامین زمین خبر داد.

غریب آبادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان امروز چهارشنبه ۹ دی دردیدار با امام جمعه مینودشت گفت: شهرستان مینودشت یکی از مناطق حادثه خیز استان است و به دلیل مسافرپذیر بودن آمار تصادفات جاده‌ای و گمشدگی در جنگل در این منطقه زیاد است از این رو لازم است هلال احمر در این شهرستان تقویت شود.

او افزود: برای ساخت این پایگاه به زمینی با ابعاد ۲ تا ۳ هزار متر نیازمندیم که اگر تامین شود منابع مالی برای ساخت آن را تامین می‌کنیم.

غریب آبادی گفت: برای ساخت این پایگاه مصوبه شورای اداری شهرستان را دریافت کرده ایم و تصمیم داریم علاوه بر پایگاه انبار پشتیبانی و پد بالگرد هم در این منطقه ساخته شود.

او افزود: در بحث تجهیزات هلال احمر مخصوصا خودرو‌های امدادی برای اجرای عملیات در کوهستان با مشکلاتی مواجه هستیم و امیدواریم با ورود خیران بخشی از این کمبود‌ها حل شود.

غریب آبادی گفت: معمولا اولویت خیران مدرسه سازی و بعد ساخت مراکز درمانی است و در موضوع هلال احمر کمتر ورود می‌کنند و در این امر نیازمند مساعدت امام جمعه هستیم.

امام جمعه مینودشت هم در این دیدار گفت: ساخت پایگاه امداد و نجات هلال احمر در محور بین المللی آزادشهر به مینودشت ضروری است چراکه جمعیت زیادی از زائران علی بن موسی الرضا (ع) هم از این مسیر عبور می‌کنند و آمار تصادفات هم بالاست.

حجت الاسلام رضا کشیری افزود: مرکز فیزیوتراپی هلال احمر در شهرستان مینودشت با استقبال مردمی مواجه بوده و اگر مکان آن بزرگتر شود افراد بیشتری می‌توانند از خدمات آن بهره‌مند شوند.

او افزود: کمبود یک داروخانه هلال احمر هم در مینودشت احساس می‌شود و اگر این داروخانه هم در پایگاه تعبیه شود مشکلات بسیاری از بیماران حل خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.