دست کم ۱۱۳ آواره سرگردان از آب‌های مدیترانه نزدیک سواحل لیبی نجات یافتند.

مؤسسه خیریه و کمک رسانی «اس او اس مدیترانه» اعلام کرد کشتی امداد و نجات «اوشِن وایکینگ»، این گروه را که سوار بر یک قایق بادی بودند نجات داد. حدود ۳۰ تن از سرنشینان این قایق، کودکان بدون همراه بودند.

براساس گزارش خبرگزاری الجزیره، کشتی «اوشن وایکینگ» تنها کشتی امداد و نجات در مرکز مدیترانه است. دیگر کشتی‌های امداد و نجات در بنادر لنگر انداخته اند. به گفته مقامات ایتالیایی، از آغاز سال تاکنون بیش از صد هزار مهاجر خود را به این کشور رسانده اند.

با این وجود دولت تازه تشکیل شده ایتالیا به نخست وزیری جورجیا ملونی، به وعده کارزار انتخاباتی خود مبنی بر سرکوب مهاجرت غیر قانونی عمل کرده است، به طوری که بیش از ۲۰۰ پناهجو از تخلیه شدن از کشتی‌های نجات غیر دولتی که وارد بنادر ایتالیا شده اند منع شده اند.

طی روزهای گذشته، کشتی‌های وابسته به مؤسسات خیریه اروپایی و «پزشکان بدون مرز» تلاش می‌کنند در بنادر ایتالیا پهلو بگیرند و صد‌ها مهاجر نجات داده شده از قایق‌های مملو از مهاجر را که قصد عبور از دریای مدیترانه از شمال آفریقا به اروپا را داشتند تخلیه کنند. اما این کشور به صورت گزینشی تنها به برخی از آوارگان اجازه خروج از کشتی را می‌دهد و باقی آنان را در دریا سرگردان می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار