رییس کل دادگستری استان کرمان از بهسازی و زیباسازی یک مسجد توسط متهمین فریب خورده اغتشاشات اخیر در شهرستان شهربابک خبر داد.

 حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی گفت: در جریان اغتشاشات اخیر دو جوان تحت تاثیر شبکه‌های مجازی و رسانه‌های معاند، شبانه اقدام به تحریق عمدی مسجدی واقع در منطقه خرسند شهرستان شهر بابک کردند که به سرعت توسط نیرو‌های انتظامی و امنیتی خصوصا اطلاعات سپاه شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

او افزود: در اجرای سیاست‌های قوه قضاییه در برآورد و جبران خسارت‌های وارده به اماکن عمومی در جریان اغتشاشات اخیر و بهره مندی از ارفاقات قانونی در صورت جبران خسارت، این افراد پس از طی مراحل قانونی و توجهات لازم به اشتباه خود پی برده واقرار داشته که مورد فریب دشمن و رسانه‌های معاند قرار گرفته اند؛ لذا با نظارت دستگاه قضایی شهرستان نسبت به مرمت و بازسازی مسجد اقدام و با هزینه شخصی و همراهی خانواده، خسارت‌های وارده به مسجد جبران شد.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی تصریح کرد: این افراد پس از بهره مندی از رافت اسلامی در دستگاه قضایی و با توجه به صدور احکام جایگزین‌های حبس و مجازات تعلیق مراقبتی، در راستای جبران اقدام نابخردانه خود در اقدامی خود جوش به همراه پدران خود اقدام به بازسازی مسجد و رنگ آمیزی آن کرده اند ،وپس از آن نسبت به تعلیق بخشی از مجازات آن‌ها اقدام و مورد رافت اسلامی قرار گرفتند.

او بیان کرد: جبران خسارت به اماکن عمومی نیز در احکام صادره در دادگستری استان مدنظر می‌باشد تا پس از برآورد خسارت توسط کارشناسان، متهمین علاوه بر اعمال مجازات به تناسب اعمال مجرمانه نسبت به جبران خسارت ناشی از تخریب یا تحریق اموال خصوصی یا عمومی نیز طبق آراء صادره از محاکم محکوم خواهند شد.

یکی از متهمین این پرونده نیز گفت: تحت تاثیر فضای مجازی اقدام به آتش زدن مسجد کردیم و امروز خودمان به لطف خدا بازسازی مسجد را آغاز کرده ایم و پس از آن تصمیم گرفته ایم که بیشتر در مراسمات مذهبی شرکت کنم.

مادر این متهم نیز گفت: پسرم خیلی پسر خوبی بود، اما تحت تاثیر فضای مجازی این کار اشتباه را انجام داد و امروز به شدت پشیمان است.

او تصریح کرد:، چون کار پسرمان اشتباه بود، باید نسبت به بازسازی مسجد اقدام می‌کردیم.

پدر این متهم نیز با اشاره به اینکه این اقدام فرزند خانواده موجب ناراحتی و شرمساری شد گفت: پس از این تلاش شد تا توان داریم جبران کنیم تا مایه خجالت نباشد، زیرا پسرمان نیز به شدت پشیمان است از این رو مسجد را حتی بهتر از قبل بازسازی کردیم.

برچسب ها: مسجد ، اغتشاشات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.