مانور زلزله بمناسبت روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی در روستای آقابابا برگزار شد .

به مناسبت  سالروز زلزله غم بار بم و روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی مانور آمادگی در برابر زلزله با هدف ایجاد و ارتقاء آمادگی در جامعه در مدرسه شهید باهنر روستای آقابابا برگزار شد.

حسین خوئینی سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین در این رابطه اظهار داشت: یکی از مؤلفه‌های آمادگی برای زلزله، آموزش همگانی است در همین راستا جمعیت هلال احمر سعی دارد با انجام مانور‌های مقابله با زلزله در مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات این آمادگی را در سطح جامعه گسترش دهد.

وی افزود: این مانور با هدف افزایش سطح آگاهی دانش آموزان و جامعه در مورد زلزله، ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های ایمنی و مقاوم سازی، برانگیختن حس کنجکاوی دانش آموزان نسبت به پدیده‌های طبیعی و نهایتاً کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله در مدرسه شهید باهنر روستای آقابابا برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این مانور دو رویکرد مهم پناه گیری صحیح و خروج اضطراری برای دانش آموزان آموزش داده شد در ادامه عنوان کرد: هلال احمر با برگزاری این مانور‌ها شرایطی را فراهم می‌کند تا هر فرد با فراگیری آموزش‌های لازم بتواند در شرایط بحرانی به بهترین شکل عمل کند تا از تلفات و خسارات ناشی از زلزله کاسته شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.