در هر زلزله حضور نیروهای امدادی در منطقه علاوه بر کمک به کاهش آسیب‌ها، از درد و رنج ناشی از تنهایی و بهت زدگی آن حادثه می‌کاهد.

خراسان جنوبی از استان‌های زلزله خیر کشور است و ارائه آموزش‌ در مقابله با زلزله به خصوص به مردم روستا تا حد قابل توجهی در امدادرسانی و کاهش خسارات موثر است.

در هر زلزله حضور نیرو‌های امدادی در منطقه علاوه بر کمک به کاهش آسیب‌ها، از تنهایی و بهت زدگی مردم شهر و روستا در حادثه می‌کاهد.

همانطور که در زلزله چند روز پیش بشرویه دیدیم مردم روستا‌ها و شهر‌ها پناهشان امدادگرانی بود که با لباس قرمز خدمت در حال ایجاد آرامش در منطقه بودند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در طرح پنجشنبه های امدادی هزار و ۸۰ نفر از کارکنان و امدادگران جمعیت هلال احمر در خراسان جنوبی آموزش‌های مختلف امدادی را تمرین کردند و آموزش‌های لازم را فراگرفته‌اند.

کاوسی، به روز کردن اطلاعات و دانش نیرو‌های امدادی و آمادگی نیرو‌ها برای رویارویی با حوادث را از جمله اهداف اجرای طرح دانست و بیان کرد: آمادگی هرچه بیشتر نیرو‌ها نقش مؤثری در کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث دارد.

وی یادآور شد: خراسان جنوبی در سال‌های اخیر شاهد زلزله‌های مخرب بوده؛ بنابراین حفظ و ایجاد آمادگی لازم در برابر زلزله ضمن حفاظت از جان افراد در حفظ آرامش جامعه در زمان وقوع این حوادث تاثیرگذار است.

کاوسی با بیان اینکه خراسان جنوبی از استان‌های زلزله‌خیز کشور بوده و به‌طور متوسط هر ۱۲ سال یک بار زلزله بالای شش ریشتر در خراسان جنوبی رخ می‌دهد،بیان کرد: مردم باید پیش از وقوع این حوادث آموزش‌های لازم را ببینند.

ارائه آموزش‌ها برای رفتار درست در زمان زلزله و همچنین آرامشی که نیروهای هلال احمر و امدادی در زمان وقوع حادثه به مردم هدیه می‌کنند، همه آن چیزی است که افراد برای برگشت به زندگی عادی خود بدان نیاز دارند.

هرچه آموزش‌های امدادی را به سطوح مختلف جامعه هدایت کنیم، کمک شایسته‌ای به امداد و نجات می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.