معاون اول نخست‌وزیر روسیه می‌گوید که برای جبران سود صادرکنندگان، به روبل ضعیف نیاز است و نرخ ارز ۷۰ تا ۸۰ روبل برای هر دلار باید باشد.

«آندری بلوسوف» معاون اول نخست‌وزیر روسیه امروز (سه‌شنبه) گفت روبلِ قوی نقش خود را برای اقتصاد ایفا کرده است، اما اکنون با کاهش درآمد شرکت‌ها به طور کلی برای اقتصاد، از جمله از نظر سرمایه گذاری، بهتر است که روبل تا حدودی ضعیف‌تر در محدوده ۷۰-۸۰ روبل در برابر هر دلار آمریکا باشد.

به گزارش خبرگزاری روسی آرتی، بلوسوف گفت: «یک روبل (واحد پول روسیه) قوی نقش خود را ایفا کرده است. اما اکنون می‌بینیم که وقتی درآمد شرکت‌ها و صادرات ما کاهش می‌یابد، در کل روبل نسبت به نرخ ارز کشش ندارد. اما تکرار می‌کنم، درآمد‌های کلی در حال کاهش است و این بر سرمایه گذاری تأثیر می‌گذارد. در این شرایط خوب است که نرخ روبل ۷۰ تا ۸۰ روبل برای هر دلار باشد.»

در حال حاضر دلار در بورس مسکو حدود ۷۰ روبل معامله می‌شود. پیش از این بانک مرکزی روسیه اعلام کرده است ذخایر ارز خارجی این کشور از ۵۸۰ میلیارد دلار فراتر رفته است.

به گفته این نهاد، دارایی‌ها در هفته منتهی به ۱۶ دسامبر ۵.۲ میلیارد دلار یا ۹ دهم درصد (۰.۹) افزایش یافت و به ۵۸۱.۷ میلیارد دلار رسید. این افزایش به دلیل تجدید ارزیابی مثبت بازار بود.

تقریباً نیمی از ذخایر ارز خارجی روسیه در اوایل ماه مارس توسط بانک‌های مرکزی غربی به عنوان بخشی از تحریم‌ها برسر درگیری اوکراین مسدود شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار