همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) پس از برگزاری مراسم تشییع شهدای گمنام ، پیکر سه شهید بزرگوار در استانداری خراسان جنوبی ،کویر تایر و حوزه علمیه بیرجند آرام گرفت.

پیکر مطهر ۶ شهید گمنام دوران دفاع مقدس ۲۶ آذر امسال از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند با استقبال جمعی از مسئولان وارد خراسان جنوبی شد و مردم شهر‌های مختلف استان در روز‌های اخیر میزبان شهدای گمنام بوده‌اند.

مراسم تشییع پیکر‌های این شهدا امروز - سه‌شنبه ششم دی - همزمان با سراسر کشور از میدان شهدا تا میدان ابوذر بیرجند به عنوان میدان اصلی مرکز شهر با حضور پرشور مردم، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، مسئولان استان، فرماندهان نظامی و انتظامی برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید "علیرضا عبادی" نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند بر پیکر شهدا نماز اقامه کرد و سپس پیکر سه شهید برای خاکسپاری به استانداری، حوزه علمیه بیرجند و کارخانه کویر تایر منتقل شد.

پیکر یک شهید دوران دفاع مقدس با استقبال استاندار خراسان جنوبی، جمع زیادی از مسوولان و مردم عزادار فاطمی در محوطه استانداری به خاک سپرده شد.

تدفین شهید گمنام اولین بار در استانداری خراسان جنوبی به جهت پیگیری‌های استاندار و براساس مصوبه شورای فرهنگی استانداری رقم خورد.

این شهید بزرگوار ۲۱ ساله و سال ۱۳۶۳ در عملیات بدر و شرق دجله به شهادت رسید.

پیکر یک شهید گمنام هم امروز در کارخانه کویر تایر و شهید دیگر در حوزه علمیه رضویه بیرجند آرام گرفت و تلاوت قرآن کریم، اجرای سرود ملی و سرود شهید از جمله برنامه‌هایی بود که در این مکان‌ها به اجرا درآمد.

پیکر یک شهید گمنام نیز پس از تشییع در بیرجند برای تدفین راهی روستای دهشک قاینات شد.

همچنین پیکر ۲ تن از شهدای گمنام به شهرستان طبس انتقال یافت که پس از تشییع و وداع عزاداران فاطمی در شهر طبس، بخش‌ها و روستا‌ها پیکر یک شهید در مسجد جامع طبس و پیکر شهید دیگر در روستای محمدآباد این شهرستان خاکسپاری خواهد شد.

این ۶ شهید گمنام ۲۱، ۲۶، ۴۲ و ۴۵ ساله هستند که در عملیات‌های والفجر ۲، بدر، رمضان و تک دشمن به شهادت رسیدند و پیکرشان در مناطق شرق دجله، بصره، شلمچه و مهران پیدا شد.

با احتساب میزبانی از این شهدا ۱۴۸ شهید در ۶۸ نقطه خراسان جنوبی آرمیده‌اند و این استان ۲ هزار شهید را تقدیم انقلاب و کشور کرده است.

برچسب ها: تشییع پیکر ، شهید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.