دست کم ۵۹ نفر در اثر طوفان شدیدی که کماکان آمریکا و کانادا را در می‌نوردد، کشته شده‌اند.

دولت آمریکا تاکنون ۵۵ فوتی مرتبط با طوفان را ثبت کرده و ۴ نفر نیز هنگامی فوت کردند که یک اتوبوس بر روی جاده‌های یخ‌زده در استان بریتیش کلمبیای کانادا سر خورد.

به گزارش اسکای نیوز، از تلفات مربوط به طوفان آمریکا ۲۵ نفر از بخش اری در ایالت نیویورک هستند که شهر بوفالوی آن دچار کولاک شدید، سرمای کرخت کننده و بارش سنگین برف شده که خود ناشی از عبور هوای سرد از فراز یک دریاچه در این منطقه می‌باشد.

اداره ملی هواشناسی آمریکا گفت حدود یک متر و ۲۰ سانت تا روز یکشنبه در فرودگاه بوفالو برف باریده بود و برف در جنوب این شهر با سرعت حدود ۵ تا ۸ سانتی متر بر ساعت می‌بارید.

قربانیان طوفان در این منطقه شامل افرادی بودند که در خودرو‌های سرگردان یخ زده بودند و امدادگران تلاش می‌کردند ضمن مقابله با شرایط جاری آب و هوایی به کمک آن‌ها بشتابند.

به گفته کتی هوکول، فرماندار نیویورک بسیاری از آمبولانس‌ها و خودرو‌های آتش نشانی خودشان در برف گیر افتاده اند.

طوفان تاکنون درمجموع موجب قطع برق ۱/۸ میلیون خانوار و لغو یا تاخیر در هزاران پرواز مسافربری شده و در حال حاضر بیش از ۱۵۰ هزار خانوار هنوز بی برق هستند.

در کانادا دست کم ۱۴۰ هزار خانه برق ندارند که عمدتا در استان‌های اونتاریو و کبک قرار دارند.

اداره هواشناسی کانادا گفت دمای هوا در بسیاری از بخش‌های این کشور در طول هفته جاری پایین خواهد بود و حتی در منطقه یلونایف در شمال غرب این کشور ممکن است به منفی ۴۳ درجه برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار