معاون نیروی زمینی سپاه گفت: در اغتشاشات اخیر کردستان مانند دژی مستحکم دشمن را که وحدت اقوام و مذاهب در کشور را هدف گرفته بود، ناکام گذاشت.

با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع امنیت سردار شهید رضا الماسی، مهدی اثنی عشر و بسیجی شهید رحیم صحابی، شهدایی که در جریان اغتشاشات اخیر برای حفظ امنیت کشور آسمانی شدند، مراسم ویژه ای در بوکان برگزار شد.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این همایش گفت: با مطالعه تاریخ و مرور اتفاقات گذشته درمی یابیم تنها در دوران سلسله قاجاریه و در جریان تصویب عهدنامه‌های ننگین گلستان و ترکمن چای، ۸۰۰ هزار کیلومتر از خاک کشور ایران جدا و به بیگانگان واگذار شد و همان بیگانگان امروز بر تمامیت ارضی ایران اسلامی چشم دوخته اند در حالی که خود زمانی بخشی کوچک از سرزمین ایران بودند.

سردار پور جمشیدیان بر ضرورت مرور تاریخی شکل گیری انقلاب اسلامی و تاریخ پرفراز و نشیب آن نیز تاکید کرد و گفت: پیروزی انقلاب اسلامی به تحقیر چند صد ساله ملت ایران پایان داد و امروز پس از گذشت بیش از ۴۰ سال از این انقلاب کردستان، به عنوان دژی مستحکم به مظهر اقتدار و وحدت در کشور بدل شده و این مهم در رویداد‌های اخیر به عینه قابل مشاهده بود.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر در منطقه و تلاش دشمن برای هدف قراردادن وحدت اقوام و مذاهب نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون ۳۰۰ هزار جوان از اقوام مختلف در کشور، برای حفظ امنیت در سرزمین ایران اسلامی جان خود را فدا کرده اند و در اوایل انقلاب نیز پیشمرگان مسلمان، جانانه علیه ضدانقلاب و گروهک‌های تجزیه طلب ایستادند و هیچگاه اجازه نامنی، اغتشاش و هرج‌ومرج را به بیگانگان نداده و نمی دهند.

سرهنگ علیزاده فرمانده سپاه بوکان نیز در این مراسم از تلاش‌های حافظان امنیت در جریان اغتشاشات اخیر در شهرستان بوکان تقدیر کرد.

در پایان این همایش از خانواده شهیدان الماسی اثنی عشر و صحابی تجلیل شد.

شهرستان بوکان ۳۷۵ شهید را نثار اسلام و انقلاب کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.