قابلیت جلوگیری از خودکشی توئیتر در دسترس قرار گرفت

حذف قابلیت جلوگیری از خودکشی در توئیتر موقتی بود.

توئیتر اعلام کرده که قابلیتی به نام ThereIsHelp دوباره در دسترس کاربران قرار گرفته است. در این ویژگی اگر کاربران به دنبال محتوایی خاص باشند، این شبکه اجتماعی پیام‌هایی درباره جلوگیری از خودکشی نشان می‌دهد و آن‌ها را به چند خط تلفن و منابعی مفید درباره خودکشی وصل می‌کند.

براساس گزارش‌ها دو نفر آشنا با این موضوع می‌گویند این ویژگی در چند روز گذشته حذف شده، اما ایلان ماسک این موضوع را رد کرده است. ایلان ماسک در توئیتی نوشت: این خبر کذب است.

الا اروین، رئیس بخش اعتماد و ایمنی توئیتر گفت: ما در حال تعمیر و اصلاح درخواست‌های خود بوده ایم. این ویژگی به طور موقت حذف شده است. توئیتر قصد دارد رویکرد گوگل در مقابله با خودکشی را پی بگیرد و غیرفعال شدن ویژگی ThereIsHelp موقتی است.

ویژگی معروف ThereIsHelp در بالای جستجو‌های خاص، تماس‌هایی را به سازمان‌های حمایتی در بسیاری از کشور‌های مرتبط با سلامت روان، اچ‌آی‌وی، واکسن‌ها،کووید-۱۹، خشونت‌های جنسیتی، بلایای طبیعی و آزادی بیان نشان می‌دهد. حذف این ویژگی منجر به افزایش نگرانی درباره رفاه کاربران آسیب پذیر در توئیتر شده بود.

ارلیانی عبدالرحمان، عضو سابق شورای اعتماد و ایمنی توئیتر که اکنون منحل شده گفته بود که حذف این ویژگی بی‌اندازه نگران‌کننده و خطرناک است. بسیاری از شرکت‌ها در زمان تغییر سیستم‌های خودشان، کار را به‌صورت موازی پیش می‌برند تا قابلیت‌های دیگر از دسترس خارج نشوند.

ایدز یونایتد مستقر در واشنگتن، که در ThereIsHelp تبلیغ شده بود و یک گروه تایلندی که برای حمایت از آزادی بیان فعالیت می‌کند به رویترز گفتند که حذف این ویژگی برای آن‌ها غافلگیرکننده بود.

ایدز یونایتد گفت: یک صفحه وب که این ویژگی به آن پیوند داده شده تا ۱۸ دسامبر حدود ۷۰ بازدید در روز داشته و از زمان حذف آن تاکنون، در مجموع ۱۴ بازدید داشته است.

گفتنی است که تا حدی به دلیل فشار گروه‌های ایمنی و حمایت از مصرف‌کننده، سرویس‌های اینترنتی از جمله توئیتر، گوگل و فیس‌بوک سال هاست در تلاشند تا کاربران را در زمانی که احتمال می‌دهند کسی در معرض خطر باشد، به ارائه‌دهندگان منابع معروف مانند خطوط تلفن دولتی هدایت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار