رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: یکی از نکات قابل توجه در شخصیت استاد سیدعلی اکبر پرورش، حضور جهادی ایشان در عرصه‌های مدیریتی انقلاب اسلامی بود.

حجت‌الاسلام منوچهر مهروی پور با اشاره به پیام رهبر انقلاب در پی رحلت استاد پرورش گفت: از برکات زندگی استاد پرورش، تربیت شاگردانی است که در مکتب ایشان حضور داشتند و اکنون در جایگاه‌های مهمی قرار دارند.

او افزود: شاید ایشان در مقام یک معلم و استاد در حوزه آموزش و پرورش مشغول به کار بودند، اما زمانی که در مسند وزارت قرار گرفتند، اندیشه‌هایشان اتفاقات خوبی را رقم زد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: زمانی که استاد پرورش در سنگر تصویب قانون اساسی بودند با حضور مؤثرشان توانستند اتفاقات خوبی را در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی است، رقم بزنند.

حجت الاسلام مهروی‌پور با بیان اینکه در کنار تمام فعالیت‌های اجرایی، انقلابی و جهادی استاد پرورش می‌توانیم به مقام معنوی ایشان نیز اشاره کنیم، یادآور شد: استاد پرورش در زمان حیات خود با علما و صلحا در ارتباط بودند و در این موارد نیز به مراتب بالایی دست یافتند.

سیدعلی اکبر پرورش از پیشگامان انقلاب اسلامی، وزیر آموزش و پرورش، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و عضو مجلس خبرگان قانون اساسی بود. او ششم دی سال ۹۲ در ۷۱ سالگی دار فانی را وداع گفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.