خرابکاری عمدی در سه نیروگاه برق در یکی از بخش‌های واشنگتن آمریکا چندین هزار خانوار را در عید کریسمس و سال نوی میلادی بدون برق گذاشت.

مقام‌های «پیِرس کانتی» از ایالت واشنگتن آمریکا، صبح روز کریسمس به وقت محلی از تخریب ۳ نیروگاه برق فرعی و قطع شدن برق بیش از ۱۴ هزار ساکن این منطقه خبر دادند.

به گزارش رویترز، کلانتر این منطقه اعلام کرد که دو مورد از این حمله‌ها در پست‌های خدمات عمومی تاکوما و دیگری در ایستگاه انرژی پیوجت (PSE) واشنگتن قرار داشته است.

تاکنون هیچ مظنونی بازداشت نشده است.

دفتر کلانتری تاکوما در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: «هنوز مشخص نیست این حادثه با هماهنگی قبلی انجام شده است و انگیزه پشت آن چه بوده است.»

در ابتدا اعلام شده بود که حدود ۲ هزار خانوار بدون برق و کارگران مشغول بازسازی زیرساخت‌ها هستند، پس از مدتی گفته شد برق ۹۰۰ خانوار وصل شده است. پس از آن هم در بیانیه‌ای اعلام شد: «عواقب این تخریب عمدی که صبح کریسمس انجام شد بسیار زیاد بود و تا ۸ صبح فردا عملیات بازسازی طول خواهد کشید. از صبوری شما متشکریم و به این خرابکاری عمدی پاسخ خواهیم داد.»

قطعی برق در حالی در این ایالت گزارش شده که آمریکا و کانادا چندین روز است به دلیل توفان بسیار سهمگینی موج سرما و یخبندان و بی‌برقی را به خود دیده‌اند. در آمریکا تاکنون ۳۴ نفر جان خود را در این توفان از دست دادند، اما هشدار‌های هواشناسی به بدتر شدن شرایط آب و هوایی ۶۰ درصد از آمریکا را شامل می‌شود که از همین رو پیش‌بینی شده شمار تلفات این توفان بسیار بالاتر رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار