مدیرکل انتقال خون استان گلستان از آغاز پویش زمستانه «چتر سرخ زندگی» با هدف تامین خون مورد نیاز بیماران در سراسر کشور واستان گلستان خبر داد.

فاطمه محمدی گفت: پویش چتر سرخ زندگی از ابتدای دی ماه تا پایان زمستان با هدف افزایش مشارکت عموم مردم در امر انسان دوستانه اهدای خون در استان اجرا می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان گلستان افزود: با توجه به شروع فصل سرما و نوسانات ذخایر خون ناشی از شرایط جوی و بروز بیماری‌هایی که منع اهدای خون دارند، همه ساله در فصل سرما به علت ریزش مراجعه کنندگان به مراکز انتقال خون، با کاهش ذخایر خون مواجه می‌شویم.

او با بیان اینکه نیاز به خون و فرآورده‌های آن یک نیاز دائمی و مستمر است و مدت زمان نگهداری آن محدود است، افزود: پویش چتر سرخ زندگی همزمان با کل کشور در استان گلستان راه اندازی شده است تا از عموم مردم در قالب این پویش برای مراجعه به مراکز انتقال خون و شرکت در اهدای خون دعوت کنیم.

او با اشاره به برنامه فعالیت مراکز اهدای خون در استان گفت: مرکز اهدای خون گرگان درخیابان ۵ آذر روبروی بیمارستان ۵ آذر روزهای شنبه تا چهارشنبه  از ساعت ۷:۳۰ الی ۱۹، روز‌های پنجشنبه از ساعت ۷:۳۰ الی ۱۸ وجمعه‌ها از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۳:۳۰ باز خواهد بود.

محمدی افزود: مرکز اهدای خون گنبدکاووس در خیابان ۱۷ شهریورشرقی جنب بخشداری، روزهای شنبه تا چهارشنبه  از ساعت ۷:۳۰ الی ۱۹ و روز‌های پنجشنبه از ساعت ۷:۳۰ الی ۱۸ پذیرای اهداکنندگان خون خواهد بود.

او افزود: مرکز اهدای خون علی آباد کتول هم شنبه تا چهارشنبه  از ساعت ۹ الی ۱۳:۱۵ و روز‌های پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۱۲:۳۰ باز خواهد بود.

به گفته محمدی مرکز اهدای خون بندرگز واقع در خیابان اسدی عرب بعداز فرمانداری دوشنبه هرهفته از ساعت ۹:۳۰ الی ۱۲:۳۰ و کانکس خون گیری کردکوی جنب مسجد جامع سه شنبه‌ها از ساعت ۹ الی ۱۳ و پنجشنبه‌ها از ساعت ۹ الی ۱۲:۱۵ آماده خونگیری از اهداکنندگان است.

او ادامه داد: کانکس خونگیری آق قلا هم داخل پارک کودک روبروی پل جدید روز‌های یکشنبه و سه شنبه از ساعت ۹ الی ۱۳ و پنجشنبه‌ها از ساعت ۹ الی ۱۲:۱۵ آماده ارائه خدمات است.

محمدی گفت: اهداکنندگان خون حتما در زمان اهدای خون کارت ملی به همراه داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.