نوری گفت: یکی از برکات انقلاب اسلامی توجه به مساله آموزش و پرورش است که پنج برابر شدن فضای آموزشی، با وجود مسایل و مشکلات متعدد، از مصادیق آن محسوب می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: فضای آموزشی در اوایل انقلاب ۱.۵ متر مربع به ازای هر دانش‌آموز بود که اکنون با وجود تحریم‌ها و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی به عدد ۵.۲۲ متر مربع به ازای هر دانش‌آموز افزایش یافت.

وی افزود: میانگین نرخ باسوادی در اوایل انقلاب ۴۷ درصد بود و اکنون به ۹۷ درصد رسیده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: یک میلیون و ۴۰۰ هزار بی‌سواد در گروه سنی بین ۱۰ تا ۴۹ سال در کشور وجود دارد و انتظار می رود با همت و همراهی بخش‌های مختلف، بی‌سوادی به صفر نزدیک شود.

وی بیان کرد: سال گذشته ۱۲۰ هزار کارنامه صادر شد و امسال ۳۲۰هزار سوادآموز تحت پوشش نهضت سوادآموزی قرار دارند و اگر از ظرفیت مردمی استفاده شود، نرخ بی‌سوادی به صفر نزدیک می‌شود.

نوری اظهار داشت: کشور در زمینه باسوادی جزو کشورهای برتر جهان است و امسال ایران ۲۰ مدال طلای المپیاد کسب کرد و در زمینه شتاب علمی و حوزه فناوری‌های مختلف اقدامات خوبی انجام شده است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اردوهای پیشرفت با فرموده رهبر معظم انقلاب و دستور رییس جمهور آغاز شده است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش نیاز به حضور مردم دارد، افزود: اکنون آموزش و پرورش در سطح خوب قرار دارد، ولی برای ساختن تمدن نوین پیرو بیانیه گام دوم انقلاب باید به ردیف ممتاز برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.