سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم گفت: در آذرماه امسال، ۲ هزار و ۱۱۷ نفر بر اثر حوادث رانندگی در استان قم مصدوم شدند که ۴۸ درصد مربوط به موتورسیکلت‌سواران است.

جلیل گودرزی فر گفت: در آذرماه امسال ۳۶ هزار و ۵۰ تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ قم برقرار و منجر به انجام ۹ هزار و ۲۴۵ ماموریت شد.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم با اشاره به امدادرسانی به هشت هزار و ۴۴۷ بیمار و مصدوم حوادث، اضافه کرد: در ماه گذشته یک هزار و ۶۶۲ حادثه ترافیکی منجر به فوت و جرح در استان رخ داد که یک هزار و ۳۳۲ مورد شهری و ۳۳۰ مورد جاده‌ای بوده‌است.

او ادامه داد: در این حوادث رانندگی ۲ هزار و ۱۱۷ نفر مصدوم شدند که ۸۳۱ نفر به‌صورت سرپایی درمان و یک هزار و ۲۸۶ نفر پس از دریافت اقدامات اولیه درمانی، به بیمارستان منتقل شدند.

به گفته گودرزی فر، در این حوادث ۱۲ نفر جان خود را از دست دادند که پنج نفر در شهر و هفت نفر در محور‌های مواصلاتی کشته شده‌اند.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم با اشاره به آمار موتورسیکلت‌سواران نیز بیان کرد: ۸۵۶ حادثه ترافیکی مربوط به راکبان موتورسیکلت بود که منجر به مصدومیت یک هزار و ۱۴ نفر و کشته شدن یک نفر شد.

گودرزی فر عنوان کرد: در آذرماه امسال، بالگرد اورژانس ۱۱۵، یک‌بار به پرواز درآمد و چهار مصدوم حادثه ترافیکی را به بیمارستان منتقل کرد.

به گفته رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ قم، موتورلانس اورژانس نیز ۵۰۱ ماموریت انجام داده‌است.

اورژانس ۱۱۵ استان قم دارای ۲۲ پایگاه شهری، ۱۸ پایگاه جاده‌ای، یک پایگاه هوایی، ۶۱ دستگاه آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد با ۲۷۰ نیروی انسانی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار