سازمان دارالقرآن کریم به مناسبت سالگرد سردار شهید قاسم سلیمانی برنامه‌های این سازمان را تشریح کرد و از پویش سراسری حرز و قرائت سوره صف خبر داد.

حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی، رئیس سازمان دارالقرآن کریم درباره برنامه‌های سازمان دارالقرآن به مناسبت سالگرد قاسم سلیمانی گفت: امسال تعداد کمیته‌های ستاد قاسم سلیمانی نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش یافت و به درخواست خانواده شهید قاسم سلیمانی کمیته قرآن تشکیل شد. در نهایت به تشخیص خانواده شهید و بنیاد شهید سلیمانی مسئولیت کمیته به سازمان دارالقرآن واگذارشد.

حریزاوی درباره برنامه‌های ملی و شاخص ادامه داد: در کنار ده‌ها و صدها برنامه هشت برنامه شاخص داریم. یکی از این برنامه‌ها پویش سراسری حرز و قرائت سوره صف است. انتخاب سوره صف به دلیل عظمت جایگاه مجاهدین فی سبیل‌الله و نقش آن‌ها در حفظدین و حفاظت از ناموس مردم است.

رئیس سازمان دارالقرآن با بیان اینکه از روز شهادت سالگرد قاسم سلیمانی تا ۲۲ بهمن مردم فرصت دارند این سوره را حفظ کنند،افزود: مردم می‌توانند از جوایز متنوعی که درنظر گرفته شده، بهره‌مند شوند. مفاهیم این سوره در رادیو قرآن پخش می‌شود که این حرز بهرشد معارف کمک می‌کند.

وی درباره محافل اختصاصی انس با قرآن و شهدا توضیح داد: محفل اول ما روز شنبه ۱۰ دی ساعت ۱۸ در بیت‌الزهرا کرمان با حضور افراد و اساتید مختلف برگزار می‌شود. برنامه بعدی روز سه‌شنبه ۱۳ دی است که همزمان در چند کشور برگزار می‌شود و این کشورها محل مجاهدت‌های قاسم سلیمانی بودند.

حریزاوی با بیان اینکه این برنامه در کشورهایی مانند عراق، سوریه و لبنان برگزار می‌شود، توضیح داد: در روز شهادت حاج قاسم سلیمانی مراسمی در منزل شهید با حضور تعداد محدودی از اساتید برگزار می‌شود. همچنین، امسال از شهادت حاج قاسم سلیمانیتا دهه فجر اعزام کاروان قرآنی شهید سلیمانی را داریم. به توان پشتیبانی که وجود داشت، شهرهایی مانند کرمان، یزد، اردکان، خمینشهر، نجف‌آباد، بروجرد، شهر کرد، مشهد، کاشان و ... درنظر گرفته شده است. این کاروان قرآنی از ۱۰ تا ۱۵ دی به حرکت درمی‌آیند وجلسات قرائت را برگزار می‌کنند.

وی با بیان اینکه محور پنجم برنامه‌ها با عنوان حافظان مکتب سلیمانی است، توضیح داد: طرح تربیت حافظان قرآن به نام شهیدسلیمانی را داریم که  حافظان ما به نیت حاج قاسم قرآن را حفظ می‌کنند.

رئیس سازمان دارالقرآن درباره محور ششم گفت: محور ششم برنامه‌ها همایش بین‌المللی سردار سلیمانی جان فدای قرآن و امت اسلام است که همزمان مسابقات بین‌المللی قرآن کریم توسط اوقاف برگزار می‌شود. اعزام قاریان قرآن هم به کشورهای محور مقاومت از سالگردشهادت حاج قاسم آغاز شده تا پایان دهه فجر ادامه خواهد داشت. پروژه‌های پژوهشی با عنوان تبیین ابعاد شخصیتی سردار سلیمانیاز منظر قرآن کریم هم صورت می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار