معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه از کاهش ۵۰ درصدی بارش‌های سال زراعی جاری کرمانشاه نسبت به میانگین بلندمدت خبر داد و گفت : سامانه بارشی اخیر بیش از ۳۲ میلی‌متر برای استان بارش به همراه داشت.

علی محمد زورآوند معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به سامانه بارشی که طی ۷۲ ساعت گذشته بر جو استان حاکم بود و بارش‌های خوبی برای سطح استان به همراه داشت، گفت : میانگین بارش این موج برای استان ۳۲.۷ میلی‌متر بود.

وی بیشترین بارش این سامانه به میزان ۵۶ میلی‌متر را مربوط به گیلانغرب دانست و خاطرنشان کرد: در شهر کرمانشاه ۲۸.۴ میلی‌متر بارش به ثبت رسید.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه از وضعیت بارش‌های استان از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون نیز یاد کرد که به طور میانگین در سطح استان به ۷۶ میلی‌متر رسیده و عنوان کرد: نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۸۸.۳ میلی‌متر بارش، ۱۴ درصد کاهش و نسبت به میانگین بلندمدت با ۱۵۱.۲ میلی‌متر بارندگی، ۵۰ درصد کاهش داریم.

زورآوند با اشاره به بارش ۵۸.۹ میلی‌متری سال زراعی جاری در شهر کرمانشاه، اضافه کرد: در کرمانشاه هم نسبت به سال گذشته با ۷۶.۹ میلی‌متر بارندگی، ۲۳ درصد و نسبت به بلندمدت با ۱۳۹.۱ میلی‌متر بارش، ۵۸ درصد کاهش داشته‌ایم.

وی بیشترین بارش سال زراعی جاری را نیز از پاوه به میزان ۱۳۵ میلی‌متر اعلام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.