استاندار کردستان گفت: ممانعت ادارات و دستگاه‌ها از ورود بازرسان شرکت گاز برای کنترل مصرف سوخت قابل قبول نیست و برخورد خواهد شد.

اسماعیل زارعی کوشا امروز در جلسه کارگروه استانی مدیریت مصرف گاز طبیعی با بیان اینکه در مصرف گاز استان حداقل محدودیت‌ها اعمال می‌شود، اظهار داشت: با وجود این که کشور ما غنی از منابع سوختی است، اما همان طور که در آموزه‌های های دینی نسبت به صرفه جویی منبع آموخته ایم باید این مهم را رعایت کرده و صرفه جویی در بخش‌های مختلف اعمال شود.

استاندار کردستان افزود: در زمینه استفاده بهینه از منابع انرژی در کشور فرهنگ سازی مناسبی انجام نشده است و همانند سالیان گذشته مصرف بی رویه منابع انرژی و سوختی را شاهد هستیم.

او گفت: طبق گزارش‌های دریافتی، در برخی ادارات، دستگاه‌ها و اماکن مذهبی مصرف گاز طبیعی بالا است که قابل قبول نیست و باید کنترل شود.

زارعی کوشا ادامه داد: در بسیاری از مدارس استان به علت وجود سرایداری و یا نگهبانی ادارات کل سیستم گرمایشی واحد در تمام طول روز روشن است که آموزش و پرورش باید ورود کرده و نسبت به جداسازی سیستم گرمایشی اقدام کنند.

استاندار کردستان در ادامه اضافه کرد: جلوگیری ادارات یا دستگاه‌ها از ورود بازرسان شرکت گاز برای نظارت و کنترل مصرف سوخت قابل قبول نیست و برخورد خواهد شد.

زارعی کوشا ادامه داد: کارشناسان شرکت گاز هر جا برای نظارت و بازرسی به ادارات یا واحد‌های آموزشی و صنعتی مراجعه کردند، باید نهایت همکاری با آنان صورت گیرد.

او بیان کرد: ۲۲۶ میلیارد تومان اعتبار برای بهینه سازی موتورخانه ادارات و واحد‌های تجاری و مسکونی تخصیص یافته که مشترکان باید نسبت به بهینه سازی موتورخانه اقدام کنند.

استاندار کردستان خاطر نشان کرد: تامین انرژی بهش خانگی در استان خط قرمز استان در فصل سرما است و باید مصرف گاز طبیعی در بخش‌های مختلف مدیریت و نظارت شود تا مردم دچار مشکل نشوند.

مدیر عامل شرکت گاز کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: فشار گاز دریافت در همه‌ی تاسیسات استان مطلوب است، اما سردی هوا باعث شده که روند مصرف گاز افزایشی باشد به طوری که افزایش پنج درصدی مصرف گاز در روز گذشته نسبت به روز قبل از آن ثبت شده است.

او تاکید کرد: مشترکان مصرف بهینه گاز را رعایت کنند و ادارات نیز باید یک ساعت قبل از پایان وقت اداری، سیستم‌های گرمایشی را خاموش و دمای رفاه ۱۸ تا ۲۱ درجه را رعایت کنند، ضمن اینکه اجازه ورود بازرسان شرکت گاز را در دستور کار قرار دهند.

فعله گری افزود: اماکن تجاری و فروشگاه‌ها زنجیره‌ای نیز باید بعد از ساعت ۱۸ مصرف خود را محدود کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار