برنامه عملیاتی اقتصاد دریا محور در مازندران تدوین می‌شود.

صادق برزگر مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه برنامه عملیاتی اقتصاد دریا محور در استان تدوین می‌شود، گفت:این برنامه با هدف توسعه گردشگری دریای-ساحلی، افزایش مراکز گردشگری دریایی، آزادسازی و ساماندهی سواحل استان و ساماندهی مجموعه‌های اقامتی در اختیار دستگاه‌های اجرایی، تدوین می‌شود.

او ایجاد عرصه‌های عرضه و فروش صنایع‌دستی در محدوده‌های گردشگری ساحلی و دریایی را از دیگر اهداف و برنامه عملیاتی تدوین طرح اقتصاد دریا محور برشمرد و افزود:توسعه اقتصاد صنایع‌دستی حمایت از ایجاد و احداث عرصه‌های عرضه و فروش صنایع‌دستی در محدوده‌های گردشگری ساحلی و دریایی دارای توان جذب گردشگر، در این برنامه پیش‌بینی می‌شود.

برزگر گفت: در حال حاضر یک دهکده صنایع‌دستی در شهر ساحلی رامسر فعال است که توسط بخش خصوصی شروع به کار کرده و مالکیت کیوسک‌ها یا غرفه‌ها با صنعتگر بخش خصوصی است و برخی به صورت مالک و برخی به صورت استیجاری در این مکان فعالیت می‌کنند.

او با بیان اینکه آنچه از تجربه اجرای این طرح به‌دست آمده نشان می‌دهد ایجاد چنین عرصه‌هایی برای عرضه و فروش صنایع‌دستی مورد توجه مخاطبان و گردشگران محدوده‌های ساحلی است، افزود: این مدل از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه است و جزء سرمایه‌گذاری‌های با باز خورد عالی محسوب می‌شود و در توسعه فرهنگی و اجتماعی نیز موثر است.

او افزود: در صورت وجود زمین‌های دولتی به شرط اجاره ۹۹ ساله یا زمین‌های منابع طبیعی، سرمایه‌گذاران متقاضی برای احداث دهکده‌ها، کیوسک‌ها بازار‌های سنتی عرضه، فروش و تولید صنایع‌دستی وجود دارند.

بزگر گفت: حمایت از ایجاد بازارچه‌ها و عرصه‌های عرضه و فروش صنایع‌دستی یکی از احکام پیشنهادی در برنامه هفتم توسعه در بخش صنایع‌دستی استان است ایجاد این عرصه‌ها یا مراکز در محدوده‌های طرح‌های تفریحی و توریستی گردشگری ساحلی و دریایی یا اسکله‌ها از جمله مسائلی است که باید به ان اهمیت بیشتر داده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.