ارتش رژیم صهیونیستی رزمایش نظامی خود در مرزهای لبنان را امروز آغاز می‌کند.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد رزمایش دو روزه‌ای در بخش شرقی و مرز‌های با لبنان برگزار می‌کند که صبح امروز (دوشنبه) آغاز خواهد شد.

به گزارش تایمز اسرائیل، سخنگوی ارتش مدعی است که این رزمایش را تیپ ۷۶۹ ارتش رژیم صهیونیستی هدایت می‌کند و از قبل برنامه‌ریزی شده است یعنی این رزمایش به دلیل ارزیابی جدید امنیتی و تهدید جدید انجام نمی‌شود.

همچنین به ساکنان منطقه‌ای که قرار است در آن رزمایش انجام شود هشدار داده شد که امکان شنیدن صدای انفجار تا پایان روز چهارشنبه که روز خاتمه رزمایش هست، وجود دارد.

این رزمایش اندکی پس از آن انجام می‌شود که یک سرباز ایرلندی در جریان حمله به نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل در لبنان (یونیفیل) کشته و ۳ تن دیگر زخمی شدند. وزارت دفاع ایرلند در این باره در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک سرباز ایرلندی در یک مأموریت صلح‌بانی سازمان ملل پس از آن کشته شد که کاروانی متشکل از دو خودروی زرهی حامل هشت پرسنل در حال حرکت به سمت بیروت هدف شلیک سلاح‌های سبک قرار گرفت.

یونیفل در سال ۱۹۷۸ برای نظارت بر خروج رژیم صهیونیستی از لبنان در طول جنگ داخلی لبنان و تهاجم تل آویو به لبنان تأسیس شد. این سازمان از بیش از ۱۰۰۰۰ پرسنل از تعدادی از کشور‌های جهان به ریاست اندونزی، هند و ایتالیا تشکیل شده است.

پیش از این اوایل ماه جاری هم رژیم صهیونیستی رزمایش‌های نظامی در مرز با لبنان انجام داد که مدعی بود نشان دهنده تقویت آمادگی واحد‌های رزمی و لجیستیکی ارتش است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار