رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این مرکز در کلانشهر مشهد با کمبود ۷۰ دستگاه آمبولانس اورژانس مواجه است.

علی یزدانی رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اینک شاخص استاندارد کشوری در کلانشهرها، یک دستگاه آمبولانس اورژانس به ازای هر ۲۰ هزار نفر جمعیت است که این شاخص در کلانشهر مشهد یک دستگاه آمبولانس به ازای هر ۳۵ تا ۴۰ هزار نفر جمعیت است که این میزان حدود ۲ برابر بیشتر از میانگین کشوری است.

او با بیان این که شاخص آمبولانس اورژانس به نسبت جمعیت در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد دارای معیار استاندارد است افزود: هم اینک مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد دارای ۲۵۶ دستگاه آمبولانس اورژانس است که از این تعداد ۵۰ دستگاه آمبولانس نیاز به تعمیر و بازسازی دارد.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته این مرکز و با یاری و کمک سازمان اورژانس کشور و دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اعطای مبلغ ۶ میلیارد تومان اعتبار برای تعمیر و بازسازی ۲۸ دستگاه آمبولانس مصوب شده است که با توجه به زمانبر بودن تعمیر و بازسازی، این دستگاه‌ها تا سه ماهه نخست ابتدای سال آینده به تدریج بازسازی خواهند شد.

یزدانی بیان کرد: هزینه خرید یک دستگاه آمبولانس اورژانس چهار میلیارد تومان و هزینه تعمیر و بازسازی هر دستگاه آمبولانس ۳۰۰ میلیون تومان است که به دنبال تخصیص اعتبار برای نوسازی سایر آمبولانس‌ها هستیم.

او تصریح کرد: تعداد زیاد ماموریت‌های شهری و ترافیک سنگین، گرانی و نبود قطعات مصرفی، وجود تحریم‌ها و عدم امکان واردات آمبولانس به کشور، از جمله عوامل فرسودگی آمبولانس‌ها محسوب می‌شود.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن دعوت از خیرین برای مشارکت در بازسازی آمبولانس‌ها تاکید کرد: هر آمبولانس اورژانس روزانه به صورت میانگین به ۱۵ بیمار اورژانسی خدمات ارائه می‌کند و مشارکت خیرین در امر بازسازی آمبولانس‌های اورژانس باعث ارائه خدمت به تعداد بیشتری از بیماران و نیازمندان خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.