عضو شورای شهر شیراز گفت: نباید اجازه داد ‏به‌نام گسترش مراکز درمانی و گردشگری چوب حراج به باغات زده شود چرا که تخریب باغات موجب آلودگی هوا خواهد شد.

محمدرضا هاجری عضو شورای شهر شیراز در نود و پنجمین جلسه این شورا گفت: فضا و هوای پاک شیراز که از دیرباز زبانزد بوده نتیجه حفظ و صیانت از باغات این شهر بوده است.

او گفت: لازم است از داشته‌ها و عقبه‌های سبز شهر صیانت، حمایت و نگهداری کرد، شیراز ‏قطب پزشکی و گردشگری است که باید زیرساخت‌های مربوطه را گسترش داد، اما نباید اجازه داد ‏به‌نام گسترش مراکز درمانی و گردشگری چوب حراج به باغات زده شود، تاکنون به این بهانه باغات ‏تخریب و آسیب دیده‌اند که بعد از این نباید این رویه تکرار شود تا شاهد هوایی آلوده همچون تهران و کرج و دیگر کلان‌شهر‌ها نباشیم.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: لازم است با خدمات‌رسانی به باغشهر‌های قانونی و وارد ‏کردن آن‌ها به حوزه شهرداری مناطق شیراز، به حفظ و صیانت از کمربند سبز شهرمان همت گماریم.

او گفت: تهیه بسته‌های تشویقی همچون تسهیلات خرید موتور و دوچرخه برقی نیز می‌تواند در پاک‌بودن هوای شهر تأثیر ‏گذار باشد. ‏

هاجری گفت: از آنجایی‌که بخش عمده‌ای از فضای سبز، پارکینگ و خدمات رسانی به گردشگران در فضا و عرصه ‏آرامگاه سعدی، حافظ و ارگ کریمخانی توسط شهرداری انجام می‌شود، لازم است طرح هیات امنایی اداره شدن این اماکن جنبه قانونی به خود بگیرد تا نمایندگان شورا و شهرداری با ‏حضور در هیات امنا و سیاستگذاری‌ها، این اماکن را موفق‌تر اداره کنند.

او در ادامه تاکید کرد: ‏با توجه به پدیده خشکسالی و کم آبی، ساخت تصفیه خانه‌های محلی و لوکال حداقل در ۱۰ نقطه ‏شهر شیراز لازم و ضروری است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه با پساب می‌توان تمام فضا‌های سبز شهری را آبیاری کرده و از چاه‌های آب در راستای تأمین آب‌های شرب ‏بهره برد، گفت: همکاری مشترک شورا، شهرداری و شرکت آب و فاضلاب در این حوزه می‌تواند گره‌گشای مشکل کم‌آبی و خشکسالی باشد.

او گفت: شهرداری اعلام آمادگی کرده است که هزینه ساخت تمام تصفیه‌خانه‌های محلی را تأمین کند به شرطی که آب‌های تصفیه شده در اختیار فضای سبز شهری قرار گیرد.

مهدی نصیری عضو دیگر شورای شهر شیراز گفت: علی‌رغم کار آمدی و توانمندی و سلامت مدیران شهرداری شاهد استعفا و جابه جایی آنان هستیم که علت این مسئله باید بررسی و پیگیری شود تا از ظرفیت این مدیران در حوزه مدیریت شهری بهره برده شود.

او گفت: امروزه استعفای کارکنان به‌ویژه پرسنل کارآمد و ماهر یکی از معضلات سازمان‌ها بوده که قسمت عمده‌ای از تدابیر و توجه مدیریت منابع انسانی را به خود معطوف کرده است.

نصیری در پایان از شهردار کلانشهر شیراز خواست تا این موضوع بررسی و پیگیری شود؛ در این میان به جهت اهمیت موضوع نیاز است شرایط به گونه ای فراهم شود تا مدیران توانمند سالم و جهادی مجبور به استعفا و کناره گیری از کار خود نشوند.

تفاهم نامه همکاری بین شورا و سازمان بسیج حقوق دانان

در ادامه نود و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز تفاهم نامه همکاری و مشارکت بین شورای اسلامی شهر شیراز و سازمان بسیج حقوقدانان سپاه فجر استان فارس به امضا رسید.

تفاهم نامه همکاری و مشارکت شورای شهر و سازمان بسیج حقوق دانان در جهت استفاده از ظرفیت‌های طرفین و در راستای توسعه و همکاری‌های مشترک و تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه ایجاد نهضت خدمت رسانی به مردم و نیز هم افزایی و اجرای برنامه‌های مشترک و ارائه خدمات اجتماعی با هدف رفع آسیب‌های حقوقی و برخورداری از خدمات مشاوره‌ای و نیز بکارگیری نیرو‌های متخصص منعقد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.