مهم‌ترین حوادث ۴ دی‌ماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز یکشنبه ۴ دی ماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۳۲۸ کیلو تریاک در عملیات مشترک پلیس فارس و تهران 

فرمانده انتظامی استان از توقیف سواری سمند و کشف ۳۲۸ کیلو و ۳۶۰ گرم تریاک در عملیات مشترک پلیس مبارزه با مواد مخدر فارس و تهران خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی با یک سواری سمند در محور هرمزگان-شیراز در حال انتقال یک محموله تریاک است که موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فارس قرار گرفت.

او گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس پس از هماهنگی با مرجع قضائی به این محور اعزام و با برپایی تور ایست و بازرسی مقطعی موفق شدند خودرو حامل تریاک در ورودی شیراز از سمت زرقان را شناسایی و دستور ایست صادر کنند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز کوتاه ماموران موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی سواری سمند را توقیف و راننده را نیز دستگیر کنند، تصریح کرد: در بازرسی از این خودرو ۳۲۸ کیلو و ۳۶۰ گرم تریاک کشف شد.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد، از مردم خواست هرگونه مورد مشکوک را سریعا به سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع و پلیس را در مبارزه با سوداگران مرگ یاری رسانند.

سارق قاپ زن در شیراز دستگیر شد

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری سارق قاپ زن و سابقه دار با ۳۷ فقره سرقت در شیراز خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی گفت: در پی دریافت گزارش‌هایی مبنی بر قاپ زنی در شهر شیراز، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی قرار گرفت.

او گفت: با انجام تحقیقات پلیسی و فنی، در این خصوص یک متهم سابقه دار شناسایی و طی یک برنامه ریزی هماهنگ و منسجم، وی در مخفیگاهش دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس گفت: متهم در بازجویی‌های پلیسی به ۳۷ فقره سرقت اعتراف و بیان کرد سوژه‌های خود را تعقیب و در فرصت مناسب اقدام به قاپ زنی گوشی و کیف دستی آنان می‌کرده است.

سرهنگ حبیبی با بیان اینکه در این خصوص یک خریدار اموال مسروقه نیز شناسایی و دستگیر شد، افزود: در بازرسی از مخفیگاه این افراد، ۳۰ عدد تلفن همراه مسروقه کشف شد.

او هشدار داد: شهروندان نسبت به اطراف خود هوشیار بوده و هنگام عبور از معابر حتی الامکان در ساعات پایانی شب از مکان‌های خلوت و پرت عبور نکنند و چنانچه مشکلی از این قبیل برایشان رخ داد ضمن حفظ خونسردی با سارق در گیر نشده و مشخصات ظاهری وی را به خاطر سپرده و سریعا با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس حاصل کنند.

کشف ۱۵ کیلوگرم قرص متامفتامین شیشه

فرمانده انتظامی لامرد از کشف ۱۵ کیلوگرم قرص متامفتامین شیشه (کپتاگون) در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهراب زارع پور گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر لامرد با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند که شخصی در یکی از روستا‌های این شهرستان در منزل خود اقدام به دپو قرص قاچاق کرده است که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مراجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل موفق شدند ۱۵ کیلوگرم قرص متامفتامین شیشه (۸۱ هزار و ۴۰۰ عدد) کشف کردند.

فرمانده انتظامی لامرد با بیان اینکه متهم در منزل حضور نداشته و تلاش برای دستگیری وی ادامه دارد، گفت: برخورد با قاچاقچیان و سوداگران مرگ به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

دستگیری سارق محصولات و ادوات کشاورزی 

فرمانده انتظامی بوانات از دستگیری سارق اماکن خصوصی و کشف ۷ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ ابوالحسن مزارعی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از باغات و مزارع کشاورزی در شهرستان بوانات، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او گفت: در این راستا ماموران با انجام اقدامات پلیسی و تخصصی یک نفر که با خودرو وانت اقدام به سرقت پمپ آب و دینام و سایر ادوات و محصولات باغی و کشاورزی می‌کرد را شناسایی و سریعا آن را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی بوانات با بیان اینکه در بازرسی از منزل متهم ۲ دستگاه دینام و پمپ آب و ۲ دستگاه کف‌کش چاه و مقداری کشمش و گردو مسروقه و همچنین یک قبضه سلاح شکاری غبرمجاز کشف شد، گفت: سارق در یازجویی اولیه به ۷ فقره سرقت از باغات و مزارع کشاورزی اقرار و سپس روانه دادسرا شد.

سرهنگ مزارعی گفت: شهروندان هشدار‌های پلیسی را در خصوص پیشگیری از سرقت مزارع و باغات جدی گرفته و هرگونه مورد مشکوک را سریعا به پلیس ۱۱۰ گزارش دهند.

توقیف ۲ دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق در داراب

فرمانده انتظامی داراب از توقیف ۲ دستگاه موتورسیکلت سنگین خارجی قاچاق به ارزش ۹ میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت اجتماعی، طرح عملیاتی برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف و مزاحم در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

او گفت: در اجرای این طرح ماموران پلیس امنیت عمومی با گشت‌زنی محسوس و نامحسوس موفق شدند ۲ دستگاه موتورسیکلت سنگین خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی را شناسایی و توقیف کنند.

فرمانده انتظامی داراب با بیان اینکه کارشناسان ارزش موتورسیکلت‌های مذکور را ۹ میلیارد ریال عنوان کرده‌اند، اظهار داشت: راکبین برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

سرهنگ نوشاد گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را در کمترین زمان ممکن به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری سارق سابقه دار ساختمان‌های نیمه کاره در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از شناسایی و دستگیری سارق سابقه‌دار ساختمان‌های نیمه کاره در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: به دنبال وقوع چندین فقره سرقت از ساختمان‌‎های نیمه‌کاره در سطح شهرستان کازرون، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او گفت: ماموران کلانتری ۱۲ حضرتی این فرماندهی حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به فردی که در حال پرسه‌زنی در محدوده یک ساختمان نیمه کاره بود مشکوک و آن را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی کازرون گفت: متهم در بازجویی اولیه به ۸ فقره سرقت اعتراف و مقادیری ابزار و وسایل مربوط به ساختمان‌های نیمه کاره از وی نیز کشف شد.

سرهنگ زراعتیان با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات در خصوص مخلان نظم و آرامش شهروندان را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

مانیتور‌های قاچاق به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی شهرستان بختگان از کشف ۵۷ دستگاه مانیتور خارجی قاچاق در بازرسی از یک دستگاه پژو ۴۰۵ خبر داد.

سرهنگ احمد رحمانی گفت: ماموران انتظامی بختگان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: مأموران در بازرسی از این خودرو ۵۷ دستگاه انواع مانیتور‌های LED و LCD خارجی قاچاق و فاقد مجوز را کشف کردند.

فرمانده انتظامی بختگان با بیان اینکه ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده برابر نظر کارشناسان یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

سرقت خودرو در تهران و کشف در پاسارگاد

فرمانده انتظامی پاسارگاد از دستگیری سارق و کشف یک دستگاه پژو ۲۰۶ مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مصطفی توکلی گفت: ماموران انتظامی شهرستان پاسارگاد در راستای برخورد قاطع با سارقان و کشف سرقت‌های احتمالی، حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک سواری پژو ۲۰۶ مظنون و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران پس از بررسی‌های کارشناسی و استعلام از سامانه پلیس آگاهی، مطلع شدند که خودرو مسروقه و سابقه سرقت از حوزه کلانتری ۱۳۵ آزادی تهران بزرگ دارد.

فرمانده انتظامی پاسارگاد با بیان اینکه در این راستا راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، به شهروندان توصیه کرد در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، بلافاصله با سامانه ۱۱۰ تماس بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار