عضو کمیسیون آموزش مجلس از بررسی مسائل دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، علمی کاربردی و پیام نور با حضور وزیر علوم و رؤسای این دانشگاه‌ها خبر داد.

حسین حق وردی در تشریح نشست امروز کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، اظهار کرد: در نشست امروز بررسی مشکلات دانشگاه فنی و حرفه‌ای از قبیل میزان سرانه دانشجو وضعیت هیأت علمی، تغذیه و خوابگاه با توجه به تأکید بر مهارت آموزی در قانون برنامه ششم توسعه با حضور وزیر علوم و رؤسای دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، علمی کاربردی و پیام نور برگزار شد.

در این نشست نمایندگانی از سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی نیز حضور داشتند.

او ادامه داد: در ابتدای نشست امروز گزارشی توسط رؤسای دانشگاه‌‎ها ارائه و وزیر علوم و نمایندگان حاضر در نشست نقطه نظرات خود را بیان کردند.

وی، کم بودن سرانه دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها را از جمله مسائل مطرح شده در این نشست برشمرد و گفت: کمبود نیروی انسانی در دانشگاه فنی و حرفه‌‎ای و تقویت زیرساخت‌های آن، یکی دیگر از مواردی بود که در نشست امروز مورد توجه قرار گرفت.

حق وردی تصریح کرد: بررسی گزارش هیأت تحقیق و تفحص از عملکرد دانشگاه تربیت دبیر فنی شهید رجایی دستور کار بعدی کمیسیون بود که با رأی اعضا همراه و گزارش مربوطه راهی صحن علنی مجلس شد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: دستور کار پایانی کمیسیون نیز لایحه موافقتنامه بین جمهوری اسلامی ایران و سازمان آموزشی علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) در خصوص تأسیس مرکز منطقه‌ای آموزشی و پژوهشی مدیریت خطر پذیری و تاب آوری زلزله برای غرب و مرکزی آسیا در پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله پژوهشگاه تهران به عنوان مرکز گروه ۲ تحت حمایت یونسکو با تمرکز بر مدیریت و کاهش خطرپذیری بلایا بود کخه بود که شورای نگهبان به مصوبه قبلی مجلس ایرادات جزئی گرفته بود که این ایرادات برطرف شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار