رئیس مرکز خشکسالی کشور گفت: بارش های اخیر در غرب و شمال غرب کشور عمدتا به صورت برف است اما در بخش کشاورزی سرمازدگی‌ نامطلوبی نداریم.

آقای احد وظیفه گفت: بنابر آخرین آمار مجموع بارش کشور از ابتدای سال زراعی ۴۱ میلی متر بوده که نسبت به دوره نرمال ۳۳ درصد کمتر است.

به گفته او، از ابتدای سال آبی جاری استان های قم، تهران، البرز و قزوین ۷۰ تا ۸۰ درصد کمتر از نرمال بارش دریافت کرده اند. در مقابل استان های بوشهر، چهارمحال و بختیاری و فارس نرمال و بیش از نرمال بارش دریافت کرده اند.

وظیفه با بیان اینکه بارندگی های استان های جنوب غرب نزدیک به نرمال است، گفت: مابقی نقاط جز جنوب غرب بین ۳۰ تا ۸۰ درصد کمتر از نرمال بارندگی دارند.

رئیس مرکز خشکسالی ادامه داد: براساس مدل های اقلیمی از نیمه دوم زمستان تا اوایل بهار، شرایط بارش به نرمال نزدیک است، اما نباید انتظار سال پرآب را داشت چرا که وضعیت آبی قدری از سال گذشته بهتر خواهد شد.

او گفت: امسال به طور کلی سومین سال است که وارد دوره خشک شده ایم و از نظر هیدرولوژی، وضعیت سدها در شرایط کم آبی خواهد بود.

رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به سامانه بارشی اخیر در غرب و شمال غرب و استمرار بارش تا پایان هفته در شمال غرب پیش بینی می شود که سرمازدگی نامطلوبی در بخش کشاورزی به سبب بارش به شکل برف نخواهیم داشت.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار